tisdag 22 februari 2011

Ansiktsbehandling och träning

Varför unnar man sig själv inte fler saker? Jag är mycket dålig på att unna mig saker som jag mår bra av. Att köpa någon ljuslykta eller så kan jag göra ofta men nu tänker jag mer på saker som får en att må bra i själen. En sån sak är t ex en ansiktisbehandling. Förra året fick jag ett presentkort av min son på en salong i Gävle. Jag fick själv välja vilken behandling jag önskade. Eftersom jag sällan gör ansiktisbehandlingar så valde jag en sådan med massage. Så himla skönt. Det tog en timme och jag somnade. Det bästa med att gå till dom som är proffs på detta är att man får bra tips på vilka produkter som passar bäst till just min hudtyp. Jag passade på att köpa två ansiktskrämer, en för dagen och en för natten. Vilken skillnad mot den jag hade tidigare. Denna är så mjuk och len och jag behöver inte smörja in mig någonting mer under hela dagen. Tidigare hade jag så torr hy i ansiktet att jag måste smörja in mig en gång på eftermiddagen också. Nu räcker det med en gång på morgonen och sedan till kvällen.

Foto: Anette
Nej, nu ska jag ta ett pass med crosstrainern och pilatesbollen. Har inte crosstrainat på snart en vecka så jag känner att det verkligen är på tiden. Jag vill ju inte bli av med den kondis jag har jobbat upp på rehaben på sjukhuset under tre veckor.
Igår gjorde idrottsledaren på sjukhuset ett konditionstest på mig och jämförde med mina resultat innan jag började för 4 veckor sedan. Det var skillnad! Roligt då man svart på vitt får se att det har givit resultat trots att jag inte har slitit så mycket. Att öka kondisen genom att motionera lagom har jag tidigare inte trott på. Nu är det bevisat. Nu ska jag göra nytt test imorgon och om 7 veckor kolla så att den har ökat ytterliggare. Rolig utmaning!
Grejen är nu att jag på egen hand ska fixa detta och inte med ett helt team av människor runt mig.
Ha det bra så länge.
Kramar Anette

Inga kommentarer: