måndag 4 januari 2010

Kallt och snöigt

För vår lilla Wilma spelar det ingen roll hur kallt och snöigt det är. Hon verkligen ÄLSKAR att vara ute. Regn däremot HATAR hon. Hon går några meter, lägger sig på marken och försöker gnugga bort det blöta som kommer i pälsen, precis som efter att vi har badat henne, sen går hon en liten bit och samma sak igen. När vi bodde i huset och hon skulle gå ut på gården gick hon först ut på altanen. Om det regnade gick hon in igen trots att hon behövde gå ut och kissa. Hellre hålla sig än att bli blöt i pälsen, verkade det som om hon tänkte.



Idag passade jag på att ta några kort på huset igen innan jag lämnar in kameran för lagning. Ni ser ju själva så ljusa bilderna blir. Trots att jag ställer ner ljusstyrkan så går det inte att få bra foton. I just det här läget tror jag faktiskt att det är fel på kameran och inte handhavande :)



Foto: Anette
Nu är snart huset färdigisolerat från utsidan. Isoleringen ska sedan i inomhus. Vecka 3 kommer sedan våra fönster och dörrar. Kan inte fatta att det går så fort. Ska bli så spännande att se hur det kommer att bli med fönster och dörrar på plats. Då tror jag också att man får en annan bild av huset och dess utseende. Nu ser det ju ganska trist ut.
Nu ska jag iväg med dottern och köpa en dammsugare till hennes lägenhet och även lämna in kameran.
Kramar Anette

Inga kommentarer: