lördag 2 januari 2010

Nytt år och massor av snö

Dagarna går och det snöar oavbrutet. Tänk att det redan är 100102. Känns lite konstigt at skriva så men det är bara att vänja sig. Har mest varit inne och slöat, gjort lite smycken, slöat igen osv. Skulle egentligen ha åkt en sväng till Valbo och lämnat in min nya kamera. Det blir tokljusa foton, måste vara fel på blixten. Ansikten blir alldeles vita och det enda som blir bra är smyckena jag fotar. Har absolut ingen lust att gå ut och skotta av bilen all snö. Måste ändå gå ut en sväng med hunden och ska passa på att posta några paket. Hoppas några där ute i Sverige och en hel del i Norge blir glada på måndag :)

Dotterns ödla blir matad med syshor (det blev felstavat, jag vet). Från början trodde vi det var en tjej så hon fick heta Axi men för någon vecka sedan såg vi att det visst var en kille så det blev till slut en Axel. Enda gången han rör sig är då han får jaga dessa smådjur. Annars sitter han mest och kikar men är så otroligt medveten. Då dottern kommer med en påse smådjur springer han mot henne och om buren är öppen tar han tag i påsen och försöker få ut dom.

Så här ljusa blir alltså korten av min nya Canon 450D kamera. Jag har då tagit med automatiska inställningar och då ska det ju bli bra bilder. Har försökt att ställa om inställningarna men det ska man inte behöva göra varje gång för att ta kort tycker jag. Är det någon annan som vet om jag gör något fel så maila gärna innan jag lämnar in kameran. Antar att jag blir utan kamera ett tag och det är inte roligt.

Foto: Anette
Ska ta en liten biltur i morgon till vårt husbygge. Mannen är där (som vanligt) och grejar trots detta väder. I morgon ska han och sonen troligtvis isolera det sista som är kvar. Hoppas bara att det inte snöar som nu då blir det nog uppskjutet igen. Inte bra att bygga på vintern har vi märkt. Tar lite kort imorgon på huset innan jag lämnar in kameran.
Ha det så bra där ute i snön.
Kramar Anette

1 kommentar:

eveljosie sa...

Ang kameran. Kolla så att "white balance" inställnigarna inte är så höga, sänkt dem i så fall..men är de på auto så tycker jag att det låter mycket märkligt. Har du testat med olika blixtar? ..oftast finns det flera olika, och tänk på ljuset runtomkring så att du inte tagit bilder i motljus? Annars är det fel på kameran, reklamera!