söndag 26 september 2010

Huset och pysselrummet

Jag hade ju lovat er bilder från huset i helgen. Tyvärr regnade det hela lördagen och idag har det varit riktigt blåsigt. Jag målade lite men när jag tog färg på penseln blåste en del av färgen bort. Det blev alltså inte så mycket målat som jag hade tänkt.

Jag har istället tagit en rejäl promenad med hundarna i skogen. Jag tycker det är så himla skönt att komma ut i skogen. Jag har tidigare, innan sonen dog, varit en stadsmänniska. Jag har verkligen hatat att gå ut i skogen. När vi skaffade vår första hund Nicke kommer jag speciellt ihåg en gång då vi var på promenad i skogen. Helt plötsligt kände jag ett lugn som jag aldrig hade gjort tidigare. Rofyllt och utan stress. Därför är jag så glad att vi bor där vi bor. Skogen har vi på baksidan om vårt hus med många stigar. Framsidan bjuder på en fantastisk utsikt. Det kan inte bli bättre:) Det som är lite speciellt är att vart vi än befinner oss i huset kan vi se vattnet, Bodaån. Även i vårt sovrum som vätter mot skogen kan vi alltså se vattnet. Det är för att själva Bodaån svänger så vi får en glimt av den även därifrån.


Självklart vill jag bjuda på lite bilder idag och jag tänkte börja med att visa en bild av vårt hus innan det var helt panelat och målat.

Där ljög jag faktiskt för vi har inte panelat huset riktigt klart ännu. Panelen tog slut så vi måste beställa mer. Denna panel vi har finns inte färdig utan då vi beställer den tillverkar dom den och det tar nog några veckor innan vi får hem den.

Tänkte också visa hur det ser ut i mitt smyckesrum/pysselrum. För några dagar sedan skrev jag att alla väggar var vita men vi har ju faktiskt en fondvägg och det är i just pysselrummet. Dottern valde den då hon bodde med oss under sommaren.

Hyllan har vi precis köpt på Ikea. Jag packade upp många kartonger med pärmar och andra viktiga papper för att få bort lite flyttkartonger. Nu återstår att fixa ordning med mappar i matchande färger så det ser rent och prydligt ut, precis som jag vill ha det.

Här sitter jag och gör alla mina smycken. Jag gör mest namnsmycken man kunde inte låta bli att köpa in pärlor så nu gör jag också andra smycken. Jag kommer troligtvis att stå på en julmarknad i november och då är det ju bra med lite smycken man kan sälja direkt. Ett namnsmycke måste man ju göra allt eftersom kunden beställer det.


Pigtittaren köpte jag för en billig peng för en vecka sen på loppis. Målad i vitt var den också:)

En liten närbild på några av de armband jag har tillverkat på senare tid.

Foto: Anette


Det blev visst ett långt inlägg det här. Nu ska jag duscha och sen sova. Imorgon väntar en heldag på Sandvikens sjukhus för att fortsätta med utredningen av min fibromyalgi. Jag ska träffa tre olika personer ur ett smärtteam som sedan ska sätta ihop en behandling för mig. Skönt att det händer något, har nu gått med detta i 10 år och inte fått något annat än värktabletter.
Natti natti
Anette

Inga kommentarer: