lördag 8 augusti 2009

Flytt

Som ni har märkt har jag varit väldigt frånvarande från bloggen i två veckor. Varför? Jo, vi har nu flyttat. Huset är sålt och vi bor numera i Gävle. Känns konstigt att skriva så då jag har bott i Skutskär i hela mitt liv. Ja, förutom ett år med mannen i Stockholm då. Jag har dagligen åkt två vändor med bilen proppad av grejor. Har packat ner och stuvat in i bilen och sedan bubbat upp dessa lådor till tredja våningen i Gävle där vår lägenhet är. Har fortsatt att packa upp och in i skåp och sedan ännu en tur likadant. Jobbet börjar på måndag och jag som känner mig hur seg som helst. Nu skulle jag behöva en rejäl semester:) Jag har inte tagit ett enda kort här i lägenheten. Känns ju inte riktigt så inspirerande att lägga ut en massa flyttkartonger som står i travar.
Dom som bodde i lägenheten före oss gillade i alla fall gult. Det är gult i varenda rum förutom köket som är LIMEGRÖNT. Jag har varit till Rusta och köpt en färg som jag ikväll ska rolla över denna skrikiga vidriga färg med. Vardagsrummet är förresten tack och lov vitt. Jag har inte någon större lust att börja tapetsera om och greja och lägga ut en massa pengar på denna hyreslägenhet. Vet ju att vi inte kommer att bo här allt för länge. Vi ska till hösten göra grunden till vårt nya hus och kanske under vintern bygger vi upp stommen till huset. Sen har mannen tänkt sig att det ska ta ca 3 år att bygga. Det har inte jag tänkt mig. Inte som det känns nu i alla fall. För mig får det gärna bara ta ett år. Känner redan nu att det inte är roligt att ha en hund inne i stan. Känner mig instängd och som en djurplågare. Vår Wilma som tycker om att springa fritt i skogen och leka. Här måste hon vara kopplad jämt och gå och nosa på en plan gräsmatta. Hur roligt är det???
Nej, nog med gnäll nu. Blir i alla fall glad och ler en smula då jag tittar på foton från då vår Wilma fick sin valpkull. Visst är dom söta. Tänk att den minsta av hundarna bara vägde 100 gr då hon föddes. Idag är hon större än Wilma som idag väger 12 kg.



Foto: Anette
Nu ska jag ta ännu en sväng till Skutskär och hämta lite saker. Hur kan man ha så mycket grejor? Igår morse började jag med att packa ner en massa saker jag redan hade packat upp i skåpen här. Det var så himla proppfullt i skåpen att jag höll på att kräkas varje gång jag öppnade dem. Jag fick totalt ihop 5 banankartonger som jag nu ska ta och sälja på Norrskedikas backluckeloppis om två veckor. Och detta var bara från köket!!!

Hörs av snart igen och jag hoppas då på ett litet roligare och gladare inlägg.
Kramar Anette

Inga kommentarer: