måndag 14 september 2009

1 timme kvar...

...innan jag går in i mitt 40 åriga liv. Undrar vad det har att ge? Så himla konstigt samtidigt som jag inte känner mig äldre än 25. Har bakat tårta till jobbet imorgon. Annars blir det en lugn kväll med restaurangbesök med familjen och lite mys på kvällen. På lördag blir det fest med släkten. Har beställt catering för jag lägger hellre ner mer jobb på efterrätterna och bakningen än maten. Säger jag som är hemkunskapslärare men så är det. Mat gör jag dag ut och dag in på jobbet så om jag får välja bakar jag gärna. Maken lagar alltid maten hemma, när han är hemma vill säga. Det blir inte så ofta nuförtiden eftersom han har två jobb och bygger på huset. Eller rättare sagt, fixar med tomten.

Har tagit några bilder på lägenheten vi bor i nu. Berättade tidigare om den hemska gröna färgen vi hade i köket och som jag nu har målat om. Lägger även ut en bild från vårt vardagsrum som jag verkligen gillar i vår lägenhet. Den stora öppna spisen kommer jag att sakna då vi flyttar till huset. Så mysigt att tända alla ljusen på kvällarna då det är mörkt.

Köket i grönt



Med lite färg från Rusta och gardintyg från Åhlens kan man förändra en del.


Barstolarna köpte vi på rea på Duka och barbordet köpte vi på Blocket.
Den stora öppna spisen i vardagsrummet.

Foto: Anette
Nu är det dags att krypa till sängs och vakna upp som 40 åring. Usch vad gammalt det låter!
Ha det så bra.
Kramar Anette

1 kommentar:

Bitte sa...

Grattis till 40-åringen! Själv har jag 12 dagar kvar innan jag inträder i vuxenlivet ;-).

Hoppas ni får det trevligt på festen och lycka till med husbygget!

Kramar
Beatrice