torsdag 1 mars 2012

Jobb på lovet

Här har det varit allt annat än sportlov. I och för sig har jag inte behövt åka hemifrån men ändå. Dagarna har jag ägnat mig åt att ta emot beställningar, beställa varor , tillverka smyckena, paketera och sen skicka iväg dem. Har inte ens gjort hälften av beställningarna ännu och sportlovet lider mot sitt slut. Jag ska absolut inte klaga, det är roligt att göra smycken och speciellt roligt då mottagaren är nöjd. För det mesta är det så också och skulle det inte vara det, då rättar jag gärna till det. Kunden har ju alltid rätt, i alla fall nästan alltid:)

Här är en del av min lilla arbetsplats. Ganska rörig men jag har koll på allt, nästan.


Upptäckte idag att jag inte visste var en av mina beställningar hade tagit vägen. Typiskt nog var det en beställning av varor i äkta silver. Massor av varor har kommit in denna vecka och för det mesta levereras de i lite större vadderade kuvert. Letade som en tok här hemma och till slut var det bara att ge upp. Helt borta, hur nu det är möjligt. Troligtvis har detta kuvert hamnat i högen med tidningsinsamlingen. Och typiskt nog var jag och mannen iväg med allt skrot igår. Alltså ligger dessa fina silverdelar i en grön container vid Valbo köpcentrum. Ni ska veta att jag har haft det här i mina tankar hela dan, kan inte släppa det. Nu är i alla fall en ny beställning gjord och jag hoppas att paketet dyker upp imorgon.

Foto: Anette
Kram

Inga kommentarer: