söndag 25 mars 2012

Påskägg

Helgen lider mot sitt slut och ny vecka tar vid. Har haft det så lugnt och skönt i helgen. G har jobbat så jag har fått så mycket gjort här hemma (alltid lättare att städa då mannen inte är hemma). Började lördagen med att ordna alla böcker, papper, kvitton, tidningar, prydnadssaker och gud vet vad i förvaringsfack. Vi inhandlade ett gäng med hyllor som nu står bakom soffan. Superbra förvaring. Dessutom sålde IKEA ut alla tillbehör till Expedithyllorna för halva priset. Bättre tajming har det inte kunnat bli. Nu har jag mappar och stora lådor i svart och vitt, ganska fin förvaring som döljer den oreda som annars skulle vara.
Jag har också tagit tag i fotandet. Jag har alltid fotat på autofokus och har nöjt mig med det. Men det känns ganska värdelöst att ha en bra kamera som jag inte utnyttjar funktionerna på. Jag har helt enkelt inte förstått ett smack av alla dessa inställningar men nu ska jag lära mig. Börjar få ett hum om hur jag ska göra för att få ljusare respektive mörkare bilder, suddig eller klar bakgrund osv.
Fotona jag visar idag är alltså mina tester med olika inställningar på kameran. Det bästa av allt, det är bara manuella inställningar:)

Inga kommentarer: