torsdag 2 maj 2013

Köket

Det är inte så ofta jag visar foton från vårt hem. Anledningen är den att det händer inte så mycket.
Vi har bott i vårt hus i tre år nu och äntligen har det kommit upp lite tavelhyllor och en klocka på väggen. Tavelhyllorna har jag dock inte fotat så det får ni se en annan gång. Jag vet inte om det har med åldern att göra men jag skyndar sakta nuförtiden:) Hade detta varit i våra andra hus vi bott i hade jag ändrat om flera gånger redan.
Det vi under dessa tre år har hunnit förändra är bla tapeten ni kan se på dessa bilder. Vi målade alla väggar i hela huset vita när vi byggde huset. Allt eftersom har jag tyckt att det är stelt och poersonligt. Jag tycker det är svårt att få till den mysiga känslan och jag tror det beror på vårt golv som är i svart klinkers. Det ger ett väldigt hårt intryck. Visst kan vi ha mattor som förändrar och mjukar upp men just nu har vi fått tagit bort dem pga hundarna.
 




Vi tapetserade med en tapet i grått och vitt. Inspirationen fick jag från den här bloggerskan, min favorit:) Vi är mycket nöjda med resultatet, lite lagom mjukt intryck och man kan förändra med inredningsdetaljer i färg.
 
Eftersom det nu börjar närma sig sommar så kommer projekten inomhus att vila och vi ska ta tag i att färdigställa allt med huset, lillstugan och vårt förråd. Dessutom ska vi bygga ut altanen och sätta in ett spa i altangolvet. Det tar liksom aldrig slut men det är väl det som är meningen med att bo i villa?
 
Nu ska jag kika på Lets dance som är nu ikväll istället för på fredag.
 
Kram

7 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Tack för hälsningen hos mig!
Håller med... blir man klar? Vi har bott ett år i vårt hus, och har några utrymmen som bara är "skal", ännu, medan inredningsdetaljer bytt plats hur många ggr som helst ;)
Jag har också en bas hemma. Min går i vitt/svart/grått/brunt. Ett tips som mjukar upp är att lägga till lite trädetaljer :)
Ser fint ut hemma hos er!
Jag kommer säkert tillbaka till dig!
Kram /Maria

Stjärnor & Champagne sa...

Hejsan...Ja visst är det härligt med pool. Jag sitter här med tårar i ögonen av din berättelse. Så sorligt, vet inte vad jag skall skriva. Jag vet ju att jag har läst hos dig för länge sedan om din son. Jag har en vän som precis har gått igenom transplantationen, dock äldre men det är sorgligt det med. Men när barn drabbas ja då är det värre. Stor kram Anne

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
Tack för din fina hälsning
och vilken fin blogg du har
Önskar dig en jättefin Fredag och Trevlig helg
Kram Tina

CreandoPhoto sa...

Ja, plötsligt blev det fredag! När Let´s dance började :)

Lilla Majken sa...

Det ser jättefint ut! Vad starkt av dig att berätta om din son. Jag kan inte föreställa mig vilken resa ni har överlevt. Tänk vad lite man vet om framtiden. För en vecka sedan var en man i området här och bytte däck på bilen, dagen efter dog han i en tragisk olycka. Det gäller verkligen att leva här och nu.

Kramar Therese

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilket fint hem ni har. Blir otroligt berörd av din berättelse, så fruktansvärt hemskt och orättvist.

Ha en fin kväll.
Kram Pia

Linda sa...

Vad fint ni har det!

Jag lyssnade på Jannice i lördags på bloggdagen och hon är ju verkligen superduktig. Och jag som inte ens har följt hennes blogg ska nog lägga till den i blogglistan. :)

Ha en bra dag!
Kram Linda