måndag 14 juni 2010

Bekvämt med näthandel

Jag är en sån som gillar att shoppa. Och det säger jag utan att skämmas. Det jag gillar att shoppa är inte dyra saker som gör hål i plånboken utan saker som det är bra pris på. Mina svägerskor bara suckar då de frågar mig var jag fick tag i saker och VAD PRISET VAR? Ofta är det halva priset eller mer. Speciellt inredningsgrejor hittar jag ofta till bra priser.

Jag har ett tag varit ute efter ett par snygga och sköna gummistövlar. Ville inte lägga ut allt för mycket pengar på något som jag sällan använder men som är nödvändigt då man har hundar och måste ut i ur och skur. Provade en hel del stövlar men alla hade just gummistövelkänslan. Försår ni vad jag menar? Så där glappande och gummiaktigt som bara gummistövlar kan kännas. Gick in på Divas boning i Gävle och provade ett par Hunter. Det skulle jag aldrig ha gjort, för dom var verkligen sköna. Har aldrig tidigare upplevt att ett par gummistövlar kan vara det. Grejen var bara den att dom var INTE billiga och dom fanns ej hemma. Jag beställde dock ett par. Det tog en månad och dom kom fortfarande inte hem till butiken så jag gav upp. Gick tillbaka och fick mina redan inbetalade pengar tillbaka. Så sitter jag och surfar runt på olika sidor och hittar ett par Hunter gummistövlar till rea på Eshoes. Jag klickade hem dom och dom kommer denna vecka med posten. Superbra + att dom var 400 kr billigare. Snygga var dom också eller vad tycker ni?


Bild lånad från Eshoes.se

Nu ikväll sitter jag här ensam med datan i knä, mannen jobbar, dottern är ute och hundarna sover. Läser lite olika bloggar, tack för alla dom, och ser att Juniform har halva priset på allt. Hittar en superfin matta att ha i hallen. Jag har letat som en tok efter en matta men endast hittat Pappelina som jag gillar. Nu hittar jag en annan svensk matta som verkligen är annorlunda i mönstret och passar super in i vårt hus.

Bild lånad från Juniform

Jag brukar säga åt mannen som ibland undrar om vi ska skippa reklamen i lådan att den är ju bra för det är det som gör att jag handlar ekonomiskt:) Skulle jag inte läsa den och få tips om alla reor och erbjudanden skulle vi ju betala det dubbla. Det här ekonomisk tänkandet gillar jag. Sen att jag ibland får hem ett och annat som kanske inte skulle inhandlas utan reklam, det behöver inte han veta. Det man inte vet det lider man inte av, eller hur var det?
Nu ska jag slita mig till smyckesbordet för det är allt för många som väntar på ett paket i sin brevlåda denna vecka.
Ha det gott.
Kramar Anette

1 kommentar:

Cia40 sa...

Hej Anette!!!:)
Så glad att du tittade in hos mig, så jag nu hittade till din fina blogg!:)
Ursnygga gummistövlar, har själv flera par av olika gummistövlar, fast inga som är direkt sköna,(men snygga)...hihi
Kanske skulle satsa på dessa som du visar, de är ju både snygga o sköna!:)
Kramar Cia:)