fredag 4 juni 2010

Husbygge x2

Idag var det utlovat bilder från vårt badrum. Så fort jag idag kom hem från en heldag med mina elever på Limön tänkte jag fota i badrummet och visa er det. Kliver in i badrummet och vänder direkt. Dottern skulle på fest och har tillbringat en stor del av eftermiddagen i badrummet. Ni kan ju tänka er hur det såg ut efter att en tjej på snart 17 år fixat sig? Det var hårborstar, badlakan och smink överallt. Vet inte om hon överhuvudtaget vet vad städa efter sig är. Jag tänker i alla fall inte göra det. Så dom bilderna får ni vänta någon dag till på.
Istället tänker jag börja visa bygget från min sons hus. Som ni vet så skrev jag tidigare att hans hus brann, det var i oktober. Allt är nu klart med försäkringsbolag och nu kan han äntligen börja bygga. Visar er här de första bilderna från tomten och plattan. Under nästa vecka ska han gjuta grunden och om ett par veckor reser han huset. Ja, det är faktiskt han som ska resa huset. Han valde, precis som vi, att bygga på lösvirke. En duktig snickare kommer att hjälpa honom och han räknar med att kunna flytta in till jul.
Så här kommer alltså bilder från hus nr 2.






Sonen och hans pappa, ja det är även min man, fixar för fullt. Egentligen känner jag att vi inte har tid med sonens bygge också, eftersom vi inte är klar med vårt. Men vad gör man inte för sina barn, självklart vill vi hjälpa honom så mycket vi kan. Här förberads för att lägga ut golvvärmen.


Min fina son. Kan inte förstå att han nästa vecka fyller 22. Jag känner mig ju själv som 22:)

Foto: Anette

Nu ska jag fortsätta packa upp flyttkartonger här hemma. Hur mycket kan man egentligen samla på sig??? Det kommer att bli en tur till Norrskedika även i år och sälja av en del prylar på bakluckeloppis.
Hörs nog imorgon.
Kramar Anette


Inga kommentarer: