fredag 18 juni 2010

Kök

Ja, då har semestern rullat igång. Redan två dagar har gått. Har bestämt mig för att gå upp tidigt på dagarna så att man verkligen utnyttjar ledigheten. Gick en promenad med hundarna redan kl. 7 i morse. Skönt innan alla vaknar, bara fåglarna som kvittrar och dessa eländiga mygg som surrar. Blir så less på myggen, i år är det massor. Jag kan inte ens plocka blommor mitt på dagen utan att få myggbett, då är det illa.
Här hemma har mannen fått i några fönster mot vattnet som saknades tidigare. Snart ska även takfönstren i, i alla fall om jag får bestämma. Köket är så gott som klart så när som på någon list och barstolar vid köksön.
Visar några bilder från köket, men bara ena delen, mer kommer inom kort.
Tapeten vid fönstret ser helt svart ut på bilderna, i verkligheten är den långrandig med lite silver i. Ska försöka ta bilder så det visar sitt rätta jag. Köket är från IKEA och vi är supernöjda med det. Jag var rädd för att det lätt skulle bli fingeravtryck på lådorna men icke, jag har inte märkt något alls.



Foto: Anette

Kan inte låta bli att visa några bilder på dottern. Jackan hon har på sig kommer från Gina Tricot. Hon letade efter en lika jacka men i rött och hittade den inte. Väl på Tradera fanns den och hon vann auktionen. Efter det har Gina återigen fått in jackorna men i andra färger och då kan ju inte hon låta bli att köpa dem. Dessa jackor blev verkligen en favorit för henne. Ni kan se att hon har en del armband på sig. Roligt att hon vill använda mina som jag gör. Hon bestämmer hur hon vill att dom ska se ut och jag gör dem. Bra samarbete. Hittills är det inte många ungdomar som har köpt smycken men kanske framöver, om Amanda bestämmer designen.



Foto: Anette

Nu ska jag rensa lite i alla flyttkartonger. Huset blev ju ganska litet så allt får vi inte plats med här hemma. Ska plocka ner det som jag kan göra mig av med och åka på bakluckeloppis framöver.
Ha en bra dag.
Kramar Anette

3 kommentarer:

Cia40 sa...

Köket är kanonfint !:)
Förstår att dottern gillar dessa jackor, de är så fina, och passar din söta dotter så bra !:)
Kram Cia:)

Junitjej sa...

Vilket fint kök!

Mamma till flera... sa...

Hej

Precis en sådan har min 14 åring!
Hon hittade den på Gina, men hon köpte däremot orkesterjackan från Ginas på Tradera. Mindre än halva priset med tagg kvar. Fynd!!!
Dessutom ser jag att vi nästan har samma kök. Fast vi har inte högblankt som jag tror att ni kanske har, men vi har samma beslag :o))