onsdag 2 juni 2010

Fortsättning av bygget

Här hemma fortsätter vi att bygga på vårt hus förfullt. Vi har inte haft något bra internet så därför har jag inte uppdaterat på länge. Har faktiskt varit ganska skönt också. Vill först bara visa en bild på vår lille hund som vägde 1 kg då vi fick hem honom. Nu har han blivit en stor kille, snart 6 månader, och väger runt 3 kg. Han är kaxig som bara den och inte rädd för ett dugg, så länge vi är inom våra fyra väggar. Kommer vi ut är han rädd och stannar gärna nere i diket då någon går på vägen tills personen har passerat. Det har dock blivit bättre men det är stor skillnad på denna lilla hund mot de andra vi har haft.

Wilma och Milton på promenad
Här kommer några bilder från vårt blivande kök. Nu är vi klara med köket men jag har ändå valt att visa lite i taget.
Köket är ganska stort. Vi valde att göra det stort och endast ha ett vardagsrum. Vi har hela tiden tänkt på förvaringen så snart tror jag det står förvaring i pannan på oss:)

Här har vi ännu inte fått upp vår köksö. Den visar jag en annan dag.

Våra vitvaror, som dock är svarta, kommer från Husqvarna. Vi är supernöjd med valet.

Här har vi tapetserat på väggen vid det stora runda fönstret. Det var här jag tidigare hade tänkt mig en blommig tapet. Fick råd av en fackman att inte ta blommigt eftersom det är fönstret vi vill fokusera på och inte själva tapeten. På bilden nedan har vi inte skurit till tapeten runt fönstret, men det förstod ni nog.

Här är trappan upp till övervåningen. Den står i köket så det var en av anledningarna till att vi valde att göra köket enbart till kök och inte kombination kök/vardagsrum. Vi var tvungna att specialbeställa trappan och fick den inte som vi hade sagt till om. Snickaren glömde bort vår ritning och gjorde som han alltid har gjort. Besvikna blev vi, men efter lite "dilande" behöll vi den.
Foto: Anette

Flera bilder kommer inom kort. Då blir det nog bilder från vårt badrum, som är det enda i huset som är riktigt klart.
Ha det gott.
Kramar Anette





1 kommentar:

Lotta Westin sa...

Åååå, va kul med lite bilder!!!
Mera, mera!!!! :-)
Måste vara underbart att få flytta in i något helt nytt o fräscht!
Och dessutom med DEN utsikten!!!
Liiite avundsjuk är jag nog... :-)
/// Lotta