lördag 30 oktober 2010

Sonens bygge

Här hemma har det varit sjukstuga hela veckan. Har fruktansvärt ont i halsen och är matt i kroppen. Nu börjar dock mattheten att ge sig men halsen, den skulle jag gärna byta ut. Äter ständigt halstabletter för att kunna svälja. Har varit och tagit prover men ingen halsfluss, trots vita prickar i halsen. Ja, ja, det är bara att vänta ut detta virus.

Jag har tidigare visat bilder från sonens bygge men nu var det länge sen. Nästan allt är klart på utsidan sånär som på takteglet. Nu jobbar han på för fullt invändigt med tak och väggar. Elektrikern är där och drar elen och jag och mannen åker dit emellanåt och tittar hur bygget går. Vi har ju fullt upp med vårt eget hus men nu är vi snart helt klara på utsidan och då ska det väl bli lite extra tid till att hjälpa sonen.

Blivande vardagsrum. Stora fönster och skjutdörrar så han kan komma ut på tomten.
Även här vardagsrummet.

Tvättstugan. Den blir större än våran så jag gav förslag att han kan ta min tvätt nu. Det ville han inte, konstigt!

Sovrum med stora fönster. Taket är på plats och väggarna har börjat skruvats upp. Nu syns det för varje dag att det mer och mer liknar ett hus att bo i. Så spännande att se ett hus växa fram.

Foto: Anette

Ett vidvinkelobjektiv skulle inte sitta dumt. Man är så låst med det standardobjektiv som man har.
Ha det bra. Nu ska jag sova. Natti natti
Kram Anette

1 kommentar:

HiH sa...

Hei- og takk for kommentar hos meg:-)Veldig trist å lese om sønnen din. Lett å sette seg inn i slike ting.

Helle