lördag 19 mars 2011

Silversmycken

Strålande sol och jag börjar må bättre, toppen. Hoppas på att det vänder nu, har mått pyton i snart två veckor.

Satt i natt uppe och fixade i ordning min smyckessida. Den blir inte riktigt som jag vill men kanske beror det på att jag var trött som attan.

Nu har jag i alla fall gjort det första smycket i äkta silver. Det är svårt att få tag i material till bra priser. Vet inte hur många timmar eller rättare sagt dygn jag har letat på nätet. Inte konstigt att många smyckestillverkare övergår till endast silverpläterade material då priserna är jättehöga på äkta silver. Jag vill ändå kunna erbjuda smycken i äkta silver för de har en helt annan kvalité än silverpläterat material. Svårt är det också att sätta priserna men jag blir väl van med det också så småningom. Det var ju precis lika svårt med det silverpläterade materialet från början.

Nu inväntar jag en STOR beställning från USA med äkta silverdelar. Fick min första beställning därifrån för någon vecka sen men jag gjorde då bara en liten beställning. Visst inte om det var bra material och hur de var att handla med.

Här kommer i alla fall en bild på mitt första halsband i äkta silver.

Foto: Anette


Nackdelen med äkta silver är att man inte gärna stansar för att bara testa, materialet kostar alldeles för mycket för det. Jag väntar därför till min nästa beställning kommer hem så jag har lite material att välja på och som jag även kan skrota vid felstansningar. Förhoppningsvis blir det inte så många:)

Nu ska jag ta en tripp in till stan och kika i den enda lilla hobbyaffär som finns efter silverdelar. Kanske skulle det vara något att öppna en pärlaffär i Gävle? Många är vi som pärlar men mycket litet utbud finns.

Ha en strålande dag i strålande solsken.

Kramar Anette

1 kommentar:

Essay_writer sa...

silver is so elegant