söndag 6 mars 2011

Sonens hus

Hej på er alla!

Gud vad den här veckan har gått fort. Inte så konstigt med tanke på att det har varit sportlov. Varför går alltid loven så snabbt? Det känns som om man inte hinner med någonting av allt man hade tänkt göra. Nåväl, det är bara att gilla läget och gå vidare. Ny vecka startar imorgon med en massa omdömen jag måste ta tag i att skriva. Inte det lättaste då jag varit borta från jobbet en månad den här terminen.

Jag har jättedåligt samvete för jag har faktiskt lovat er att lägga ut recept på en chokladkaka jag gjorde förra veckan. Jag har nu i alla fall fört över alla foton jag tagit denna vecka till datan, ca 400 st. Fattar inte hur jag kan ta så många kort.
Idag ska ni i stället få en liten inblick i min sons nybyggda hus. Han har flyttat in i huset men det är inte klart ännu. Han hade inte så mycket att välja på, antingen bo kvar i lägenheten och göra det sista på huset eller flytta in och göra klart under tiden han bor där. Det sista var han tvungen att göra för med en inkomst och två hyror gick inte ekonomin ihop.


Första fotot är från hallen. Klädhängaren som ni ser närmast i bild står där tillf'älligt bara, det kommer en spiraltrappa upp till övervåningen där sedan. De vita högblanka garderoberna från IKEA
Köksdelen med rött glaskakel. Jag gillar det verkligen men jag är inte lika modig som sonen. Jag är rädd att tröttna på det fort. Min man är i full färd med att installera en kaffemaskin sonen köpte för halva priset, ett riktigt fynd. Köket kommer från IKEA och så även granitbänkskivorna.
.
Här är den snygga kaffemaskinen. Jag dricker inte själv kaffe men skulle kunna ha den bara för att den är så snygg:)

En del av vardagsrummet. Tapeten tapetserade jag upp och den var jättelätt att få upp. Så bra med tapeter där man kan klistra direkt på väggen. Det så mycket snabbare att få det klart och det blir inte lika mycket kladd överallt heller.
Jag gillar hörnet i vardagsrummet med två höga fönster.

Lampan tycker jag är häftig. Han köpte en annan lampa från början men när den kom upp såg den riktigt sorglig ut. Jag åkte in och bytte ut den till den lampa han egentligen ville ha från början. Mamma var snäll och betalade mellanskillnaden:)
Foto: Anette
Det var lite från sonens hus. Det märks att det bor en kille där på strax över 20.

Nu är det läggdags för mig för om 7 timmar ringer klockan.
Kramar Anette