lördag 18 februari 2012

Redigering

Längtar tillbaka till London!
Foto:Anette
Hej på er alla!
Här har det varit en otroligt lugn dag med städning och fotografering. Jag har fotot i köket för att senare visa er vår nya tapet vi har vid diskbänken. Vi valde att tapetsera och inte kakla eftersom vi inte kunde bestämma oss för vilket kakel vi skulle ha. Vi kommer att sätta dit två glasskivor över tapeten vid slasken (kallas det så?) och över spisen. Vi väntar nu bara på att få hem nya bänkskivor i köket. Varför kan jag berätta om i det inlägget.
Något som jag skulle vilja lära mig mer av är att redigera foton. Nu har inte jag Photoshop, som är bland det bästa redigeringsprogrammet som finns, utan jag använder mig av antingen Photoscape eller Picnik. Dessa båda program är superenkla men har såklart sina begränsningar. För några år sen anmälde jag mig till Jönköpings högskola och en fotokurs. Jag påbörjade den aldrig eftersom flytt och husbygge kom ivägen. Nu har jag kontaktat dem igen, för jag står tydligen med på deras lista som studerande. Jag hoppas nu att jag kan påbörja den kursen så snart som möjligt. Där sker all redigering av bilderna via Photoshop och det skulle vara jätteroligt att lära sig.
Foto: Anette
Jag älskar svartvita bilder men tycker det är svårt att få till rätt nivå och kontraster på fotona. Eftersom jag inte heller vet hur man gör så gör jag bara, utan att direkt ha någon tanke bakom.
Jag lekte lite med foton från då jag och mannen var i London och dom visar jag er idag.
Nu ska jag ta och förbereda middagen tills mannen kommer hem från jobbet. Sedan är det Mello och lördagsmys som gäller.
Kram

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är spännande att redigera bilder, inte är jag så bra på det och inte har jag haft råd att skaffa Photoshop, så det blir gratisprogram från nätet.

London längtar jag också till ibland, det är en stor stad som bjuder på så mycket och passar nog för alla smaker...

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina