onsdag 27 juni 2012

Firanden och fotobok

Hej på er alla!

Här har schemat varit späckat med allt från födelsedagar, midsommarfiranden, skolavslutning och redigering av en massa foton, därav den långa frånvaron från bloggen denna gång.

Min son började med att fylla 24 år, shit vad gammal han börjar blir (tur att inte jag blir äldre), och det firades naturligtvis.


Därefter redigerade jag nästan alla bilder jag tog på gravidfotograferingen. Det tog sin lilla tid. Samtidigt som jag gjorde det fick jag hem ett erbjudande från Photobox om en gratis fotobok och nappade på det direkt. Även det tog tid, att få in alla bilder på ett fint sätt med text i boken. Många val och alternativ fanns och jag hann ändra mig ett flertal gånger innan jag till slut bestämde mig att det fick duga. Christoffer och Josefin blev i alla fall nöjda med boken som jag gav dem som ett tack för att jag fick äran att föreviga deras graviditet.






Midsommar firade vi sedan ute i Långsand med en lunch på stranden med ett gäng vänner, närmare bestämt 40 st. Därefter midsommardans runt stången och sedan fest med middag hos vännerna.
En mycket lyckad midsommar och vi är så glada att ha så fina vänner.


 Hjalmar på stranden och i vattnet på midsommarafton. Tur med vädret hade vi i alla fall dagen till ära.


Josefin med finmagen.


 Två dagar senare var det dags för vår dotter att fylla år. 19 år är nu vårt yngsta barn.


Jordgubbstårta hade hon önskat sig och självklart fick hon det.


Idag är första dagen som solen skiner under under min semester, om jag inte räknar med självaste midsommarafton. Hoppas nu bara att det här underbara vädret håller i sig.
I morgon ska jag återigen till veterinären med Wilma. Det blir nu tredje gången på ett par veckor. Förra gången hade hon inte blivit bättre i tassen så vi ska nu troligtvis röntga den igen. Hon är bättre men inte helt bra och eftersom man inte vet vad det beror på att hon haltar, blir det ytterligare undersökningar. Medicinen har hjälpt en del men inte fullt ut så vi får ta korta promenader med henne, annars börjar hon halta.
Vi får troligtvis också reda på vad det är för knöl hon har på halsen och kanske också tid för att ta bort den. När allt detta är klart ska Wilma på sjukgymnastik för sin höft som har fått artros i. Det är mycket nu och vi vet inte rikgit hur illa allt är men kommer att bli varse inom kort.

I morgon får min dotter och hennes pojkvän nyckeln till deras lägenhet. Vi har nu i eftermiddag varit in till både Valbo och Gävle och jag köpte en inflyttningspresent åt de tu. De önskade sig en möbelgrupp till deras balkong och självklart vill jag och maken uppfylla deras önskan.En vit grupp med fräscha röda dynor valde de ut och det kommer att bli såååå fint.

Hoppas ni har det bra och lämna gärna en liten kommentar innan ni lämnar min blogg. Jag vet att många är här och kikar så det skulle vara så roligt att veta vilka ni är.

Kram


4 kommentarer:

Kaffe och Mazarin sa...

Första gången jag kikar in....:) Men inte den sista.:)Kramiz..

♥Linda♥ sa...

Vilken tur att du lämnade en kommenter hos mig så att jag hittade till dig. Vilka fina foton du tar och graviditetsboken måste ju varit fantastiskt rolig att göra, så fin! Jo, även jag är lärare och njuter nu av ledigheten, hoppas den aldrig tar slut ;)

Jag kommer gärna tillbaka hit.

Ha det gott!/ Linda

svart vitt och rött sa...

Oj, vad mycket du har haft på gång!! Det där med att fixa fotografierna tar sin lilla tid. Mycket pyssel med det för att få det som man vill ha det. Jättefin bok blev det!!

Hemma på Sjuan sa...

Oj det har hänt mycket sista tiden. Många fina bilder!

Kram