måndag 11 mars 2013

Resa

Vi är så himla sugen på att boka en resa nu till våren. Helst av allt skulle jag vilja åka till Alicante men hittar inga bra resor dit just då vi vill/kan åka. Har istället hittat en resa till Turkiet och Side. Vi har varit i Turkiet flera gånger men då i Alania. Det som är tråkigt med Alania är badet tycker jag. Jag vill helst ha riktigt fin och mjuk sand, inte stenigt så man måste ha badtofflor ända ner till vattnet.
 
Barcelona är en underbar stad. Här kan jag tänka mig att skaffa en lägenhet om ett par år.

 London är också mysigt. Men resan vi vill åka på i maj ska vara en sol och badresa.
 
 Rimini var verkligen en överraskning. Så himla fin och härlig badstrand. Dock hade dottern lite tråkigt, alldeles för lite party:)
 
Även Scottland var en positiv överraskning. Vi var där i maj förra året och hade strålande sol och 25 grader varmt.
 
Snart dags att boka. Resorna går som smör i solsken.
 
Kram

7 kommentarer:

Åse - Interiörguiden sa...

Visst längtar man som bara den efter solen och värmen nu!

anettan sa...

Inte lätt att välja. Vi har bokat till Scottland i maj ska bli så spännande. Hoppas ni kommer fram till något kul Kram Anette

FruNeroLindström sa...

Å så mysigt med resa. Men kluvet att bestämma vart man vill åka. Jag och mannen var i Rom för några veckor sen. Mysigt och skönt att få komma hemifrån.

Tack för dina ord, urnan kom med från krematoriet. Är veterinären som fixat det och jag blev positivt överraskad över att den var fin. Var rädd att de bara skulle "slängt i askan" i "något".

Hoppas du får en skön tisdag. Kram Malin

Queen of Kammebornia sa...

Vilka härliga resdrömmar!

Helenas enkla vardag sa...

Kul att drömma om solsemester! Jag har varit till Alicante och trivdes väldigt bra, ett mini Barcelona! Vi eller jag är sugen på italien eller mallorca!
Kram och lycka till helena

Fru Sederblad sa...

Åh... Skottland... älskar Skottland...

Sandra sa...

Lykke til med valget av reise.
Jeg elsker også å reise, men det er ikke så lett å finne et varmt og behagelig sted å reise når det er vinter her hjemme i Norge.

Jeg har akkurat vært i Fuerteventura, og kan virkelig anbefale Las Marismas (hotellet) og stedet, men igjen... Det gikk ann å ligge på solsengen på GODE dager, ellers kunne det lett bli så surt at man faktisk måtte bruke jakke... Det er litt kjedelig synes jeg, og anbefaler derfor Asia! ;)
Thailand, Filippinene, Laos!

Klem