fredag 17 oktober 2008

Alltid projekt på gång

Vem har inte projekt på gång om man bor i hus? Om det finns någon som inte har det så får ni gärna berätta hur man gör för att nå det stadiet. Just nu känns det som om vi har projekt som inte är klara någonstans. Har just målat brädor för vi ska avsluta ett projekt vi påbörjade i somras men som blev stillastående av någon anledning. Kan ni gissa vad? Om inte får ni se då det blir klart, och det ska vara klart innan vintern, det har i alla fall jag bestämt. Nu är det ju inte jag som kan slutföra detta projekt så det gäller för mannen att få det gjort. Själv har jag målat hyllor som vi hade i det ena badrummet. Från början var de i ekfärg men nu blev de vita. Kommentaren från mannen då han såg att jag målade var: Blir det ännu mera vitt? Ja, och? svarade jag.
Jag lovade er bilder från hur det blev med mina gardiner i vardagsrummet. Skulle precis ta kort och lägga ut men solen skiner just nu in genom fönstrena så jag måste vänta tills solen går ner. Det blänkte alldeles för mycket så det blev inte alls några bra bilder. Ja, det var ju inte så att det blänkte för att fönstrena var rena utan för att solen var så stark. Den kunde t o m tränga sig genom de dammiga, smutsiga och fingeravtrycken som finns på fönstren. Nåja, det kommer fler dagar som jag har tillfälle att tvätta dem.

Foton är från det jag har målat och som mannen nu har hunnit spika upp. Nu är det bara lite el kvar så är ett projekt avslutat, jippi!!!




Foto: Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååh vad skönt att läsa att de är fler som vi.
allt tar sån tid,projekt här och där halvfärdiga har vi oxå. Men idag skall nymålade spegelbyrån på plats i sovrummet.
Igår fick vi ytterligare en idé , ett till projekt skall startas fniss) Vi skall måla om badrummet

PiaMaria sa...

...härligt att även andra än vi har saker på hälft....

Kram Pia