söndag 19 oktober 2008

Nya gardiner på plats

Gardinerna har nu varit på plats ett tag. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så fungerar inte min kamera bra då det är motljus. Vi har ju haft strålande höstväder här ett tag nu och solen skiner in i vardagsrummet hela dagarna. Detta gör att bilderna jag tar tyvärr inte blir bättre än de jag visar nedan. Ni ser ändå lite av hur det blev. Jag har lagt på en röd filt på ena fåtöljen. Det sämsta jag någonsin har gjort var nog att köpa möbler som var vita. Nu köpte vi dessa Ikea möbler på annons och jättebilligt men det är ju inte mindre jobb för det att hålla dem rena och fräscha. Har nu börjat titta efter nya möbler till rummet. I och för sig finns ju nya överdrag att köpa på Ikea men jag har inte hittat några som jag tycker om så det blir troligtvis en ny soffa istället.

Jag vet att jag ändrar mig stup i kvarten och byter ut saker i hemmet. Min man är också mycket medveten om det och tycker väl inte alla gånger att det är så roligt. Han brukar ändå trösta sig med att det enda jag inte har bytt ut på 22 år så är det han:)

Ett projekt vi snart måste ta tag i är hallen. Vet inte hur många gånger jag har ändrat där men det blir inte bra hur jag än gör. Är det någon som har några förslag? Jag vill ju så klart ha plats med mycket förvaring så man slipper se alla skor och jackor som hänger i travar. Såg på Perlans blogg att hon hade köpt så fina väggskåp till skorna på Ilva. Supersnygga och stilrena. Där får ju en hel del skor plats men då är det alla dessa jackor kvar. Var gör man av dom? Vi har ju ganska lågt i taket i hallen så vi får inte plats med någon garderob, och inte är det så snyggt heller tycker jag. Ja, ja det tål att funderas på ett tag till. Kikar så länge runt på era bloggar för tips.






Foto: Anette

Kram så länge, Anette

Inga kommentarer: