lördag 24 april 2010

Trädgård

Det första man kanske inte tänker på då man bygger ett hus är väl trädgården. Men igår då jag kom till huset slog det mig att det är väldigt lång tid kvar innan vi har en trädgård att njuta av. Just nu är det totalt kaos. I och för sig så har vi en snäll svärmor och en otroligt snäll granne som tyckte det såg hemskt ut på vår gård så dom städade. Dom sorterade upp ställningsrör i en hög, plankor i en annan osv. Trots det så går det bara några dagar och sen är det kaos igen. Jag är ju en person som vill ha ordning och reda runt mig, annars blir det kaos i huvudet. Så fort jag kommer till huset börjar jag plocka med saker som ligger utspridda överallt. Tur att inte arga snickaren är där:)
Trappan skulle ha kommit denna vecka men så är inte fallet. Jag kommer alltså inte upp på övervåningen och kan tapetsera och måla. Blir så himla frustrerad då jag har tid men inte kan göra något. I stället får jag väl ta en dag och städa trädgården lite. Önskar bara att vi hade en container där så vi kunde slänga allt skit.


Min dröm är att ha en japansk trädgård, lättskött och stilren. Blev så inspirerad av bilderna från Sköna hem jag hittade på nätet.
Först bilden är dock från James Olivers trädgårdsland.

Lite odling vill jag ha på vår gård men inte i någon större skala. Sådana här odlingslådor med lite sallad och jordgubbar passar mig bra.
Vatten tycker jag hör till trädgården. Nu har ju vi utsikt med vatten men en liten damm med porlande vatten är så rogivande.
Enkelt rent och fräscht, så vill jag också ha det.
Foto lånad från Sköna hem
Nu är det dags att åka ut till huset. Solen strålar så det blir nog till att ta med lite fika och sitta ute och mumsa.
Ha en bra dag.
Kramar Anette

2 kommentarer:

Home of Nina sa...

Vilka fina trädgårdsbilder du hittat! Jag har gått och funderat på om jag ska svartbetsa min spalje och solstolar här hemma. Efter dessa bilder blir det nog så. Kram Nina

Lotta Westin sa...

Jag kollar in din blogg varje dag, vill se nya bilder från huset juuuuu! ;-)
Fast jag förstår ju att ni har fullt upp nu, men då kanske det kommer en massa bilder sen!? :-)
Ha det gott!
/// Lotta