fredag 18 februari 2011

Fredag och SNÖ

Äntligen fredag. Det måste vara den allra bästa dagen av alla. Hela helgen ligger framför en med endast några få saker inplanerad. Mannen tog i dag tag i renoveringsbiten av lister runt alla fönster här hemma. Så just nu ligger det breda stora nymålade lister över hela köksbordet och över stolsryggar. Någon städning denna dag blev det alltså inte tal om. Skönt men samtidigt lite stressande. I morgon är det middag med vänner som väntar här hemma och sedan många och långa promenader med hundarna. Om det nu inte blir allt för kallt vill säga. Hatar verkligen denna kyla och all snö också för den delen. Måste visa några foton på hur det såg ut tidigare i vintras då jag och mannen kom ner till vår sons grav. Det tog ett tag att skotta fram den fina stenen.





Foto: Anette
Mannen tappade min kamera i golvet för någon månad sedan. Detta resulterade i att jag nu bara har ett objektiv att använda och det är ett närbildsobjektiv. Jag kan alltså inte ta bilder på vårt hem och visa vad som hänt. Kanske ska jag ta en tripp till stan i morgon och leta efter ett nytt objektiv, skulle verkligen behövas. Jag fick tips av en fotograf att inhandla en lins till mitt nuvarande objektiv så att man kan ta riktigt supernära bilder utan att behöva betala 5000 kr för ett makroobjektiv. Linsen jag köpte kostade 69 kr. Vilka bra bilder det blir. Måste ta lite foton i morgon och visa er. Roligt när det finns alternativ och att man inte behöver göra av med en förmögenhet. För mig passade det här superbra eftersom jag tar mycket foton på de smycken jag gör.
Ha en skön fortsättning på denna fredagskväll.
Kramar Anette

Inga kommentarer: