fredag 25 februari 2011

Fredag

Hej på er alla!
Äntligen fredag och dessutom sportlov, härligt. En hel vecka framför mig med shopping i Stockholm med dottern och en massa vila. En del träning måste jag ju också hinna med såklart. Idag då jag och dottern var och handlade köpte jag tre böcker. Jag är inte någon stor bokläsare men under månaden på sjukhuset lärde jag mig att ta det lugnt och läsa böcker, en njutning faktiskt. Så det är något jag kommer att fortsätta med, inte bara läsa inredningstidningar som tidigare:)

Mannen monterar just nu ihop vitrinskåpet jag skickade efter och det ser jättefint ut. Bilder kommer när det är klart.

Har under tiden mannen monterar skåpet plockat fram vår nya servis vi köpte i somras. Ska bli så skönt att äntligen få ordning på saker som legat nerpackade i mer än ett år. Det är nästan som julafton att packa upp flyttkartongerna. Tänk vad mycket man glömmer att man hade. Vissa saker vill man behålla och andra har man inte saknat det minsta.

Tänkte visa några foton från vårt trappräcke vi har köpt. Jag har länge letat efter ett grovt svart hamparep men det var jättesvårt att hitta något. Jag hittade endast i naturfärg men det var svart jag ville ha. Efter mycket letande så gick jag av en ren slump in i en inredningsaffär i Gävle, 2plan. Hittade där det jag sökte. Beställde omgående men det tog tre månader innan vi fick hem det. Nu sitter det äntligen på plats och det blev så bra. Jag har ju bara mitt närbildsobjektiv så ni får se "småsnuttar" av räcket idag. Måste inhandla ett objektiv så jag kan knäppa kort ordentligt. Det är ju inte bara smycken jag vill fota.






Foto: Anette


Vi blev supernöjda med resultatet och ska nu beställa mera rep. Vi ska ha det på räcket som ska sitta på utsidan av trappan. Förhoppningsvis så får vi hem det snabbare denna gång.


Nu börjar snart Let´s dance och det vill jag inte missa.

Ha en bra fredagskväll.



Kramar Anette

1 kommentar:

Unknown sa...

hej fin trappa men vart fick du tag på silver ändarna längs ut på repet ? :)