måndag 9 maj 2011

Bushund

Foto: Anette
När vi köpte vår lilla Milton fick vi rådet att ganska omgående kastrera honom. Detta för att han var så enormt busig. I och för sig är väl alla valpar mer eller mindre busig men vår Milton var ett snäpp värre än alla andra. Han har redan, han är lite över året nu, gjort många galenskaper. Han är otroligt kaxig då han är hemma med oss. Men så fort vi kommer ut och han möter människor han inte känner eller andra hundar vill han helst springa hem. Har vi honom inte kopplad så springer han också hem. Han har aldrig någonsin blivit skrämd eller så av någon hund, han har alltid varit så här.
Många par skor har han bitit sönder. Om man har glömmt dem framme i hallen så får man liksom skylla sig själv. Nu räcker det att vi ställer skorna på skohyllan för att de ska få vara ifred men så har det inte alltid varit. Helst ska dom stå i garderoben, då är man säker på att ha skorna i behåll. Förra sommaren hade jag glömmt mina gladiatorsandaler framme. Jag verkligen älskade dem. Så snygga med många fransar på. Det tyckte tydligen också Milton. När jag vaknade dagen efter fanns det hundratals fransar i hela köket. Han hade knipsat av varenda frans.
Häromdagen letade jag efter Milton. Hur jag än ropade kom han inte. Tyst var det också så jag förstod att något var fel. När jag väl hittade honom hade han krupit in i en av mina lådor i garderoben (bilderna överst).
Vår son var hemma och hälsade på med sin tjej och hennes lille son. Han var lite rädd för våra hundar så vi band fast dem inne med kopplen. På tryggt avstånd från lille Hjalle, trodde vi. Det tog mindre än 1 minut så satte Milton uppe i soffan med Hjalle. Vad hade hänt? Jo, Milton bet såklart av kopplet. Men inte bara sitt eget utan även Wilmas. Så två nya koppel fick jag åka in och handla i lördags. Passade också på att köpa ett halsband till Wilma eftersom vi tidigare hade gjort kopplet till ett strypkoppel så hon behövde inte ha något halsband. Vad händer? Jo, såklart biter han av Wilma halsbandet.
Milton biter aldrig människor eller så men grejer. Man kan inte ha någonting framme för då är det i tusen bitar efter ett tag. är det någon som har några tips på vad man kan göra?
Fortfarande förstår jag inte vad jag gör för fel eftersom jag inte kan flytta ner bilderna under texten. Jag får grunna mer på det en annan gång för nu måste jag börja packa. I övermorgon åker vi till Barcelona.
Kram Anette


2 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken ursöt liten och busig jycke. Ha en superskön resa till Barcelona, dit vill jag också åka någongång.

Kram F

Ps. Att flytta bild och text gör du lättast om du går in under fliken "redigera HTML" Ds.

Camilla sa...

Naah, så söt vovvisen är :)
Photoshopen som jag använder heter CS2, inte den nyaste varianten. Kommer nya varianter hela tiden men denna funkar super. Man kan fixa hur mycket som helst med fotona :)