onsdag 25 maj 2011

Gäststuga och sideboard

Hej på er!
Gud vad jag är dålig på att uppdatera. Jag läser massor av bloggar varje dag och tycker alla andra är så duktiga och har så inspirerande bloggar. Jag har fått kontakt med många genom denna blogg och därför vill jag ju ha den kvar. Vill liksom inte förlora kontakten även om man inte känner personerna man mailar med. Vi har dock ett stort intresse gemensamt och det är inredning.
Nåväl, imorgon kommer mitt efterlängtade sideboard (tror det stavas så). För ett tag sen köpte vi ett vitrinslåp till köket och vi har varit så nöjd med det. Riktigt bra kvalité och till ett mycket förmånligt pris. Nu tog jag ännu en chansning att beställa en möbel från nätet. Det är i samma stil soom vitrinskåpet med kryss i glasdörrarna och färgen är såklart vit. Det som blir krångligt är ju såklart leveransen. Eftersom både jag och mannen jobbar och DHL kör ut varorna på dagtid måste vi ha någon som kan ta emot paketet. Som tur är så är vår son hemma från sitt jobb så han ska få rycka in med en hjälpande hand. Måste bara få tag i DHL direkt kl. 7.00 på morgonen eftersom de skulle leverera mellan 7-9 och dom ringer innan som kommer.
Trots att vi har bott i huset i ett år nu så är det inte klart ännu. Det värsta är att det kommer att ta ytterliggare tid innan det blir färdigställt. Just nu bygger mannen en gäststuga på gården där vår dotter kommer att bo från mitten av sommaren. Just nu bor hon i lägenhet men kommer att flytta hem igen. Det är inte direkt med ett stort leende hon gör det. Hon fick nämligen välja mellan att bo kvar i lägenheten (hon är snart 18 år) och inte få någon bil då hon fyller år. Eller också flytta hem, dock med eget litet hus på gården, och få en bil. Hon valde det senare så därför är det lite brådis att få klart stugan. Idag kom i alla fall stommen och takstolarna på plats och i helgen ska taket göras klart. Så vårt hus får jag vänta på att få färdigställt till i höst.
Det är inte bara sideboardet som kommer imorgon. Även vår mycket efterlängtade Howardsoffa är nu färdig för att hämtas i Mios butik i Valbo. Jag hoppas att mannen vill hämta den imorgon efter vårt arbete. Ska bli så roligt att äntligen kunna göra det fint och börja sätta upp tavlor på väggarna. Jag har avvaktat med detta för att jag vill möblera först. Nu kommer jag att få göra allt det där roliga som jag har väntat på i över ett år. Förstår faktiskt inte hur jag har stått ut denna tid.
Som vanligt är det något strul så nu kan jag inte skriva något under bilden, tidigare kunde jag inte få någon text över bilden. Därför säger jag godnatt och kram på er alla så länge redan innan bilden. Bilden nedan är lånad från Haléns och vi har alltså beställt denna möbel fast i vitt.

2 kommentarer:

Sandra | Inspirera Mera sa...

Vad lyxigt att ha ett eget litet hus på gården.

Svar:
Tack! Haha absolut, det är sådana komplimanger som räknas extra mycket!

Memsi sa...

HEJ! såg att du jobbar som lärare, har du smyckes tillverkningen vid sidan om, som hobby?