fredag 2 januari 2009

Min nya hobby...

...är att göra smycken.


Har länge funderat på att börja göra smycken men det har inte blivit av. Nu under min ledighet tog jag mig tid att kolla igenom vad man behöver och beställde en del material. Svårt att veta vad man egentligen behöver när man inte har gjort smycken tidigare. Fick i alla fall hem ett paket och nu har jag börjat. Så himla roligt. Kanske inte de bästa smyckena men det är så avkopplande. Träning ger färdighet kallas det ju. Jag har också anmält mig till en kurs i smyckedesign som jag ska gå nu i vår. Kanske får man där lära sig lite tips och knep på olika knutar och om olika material man aldrig själv skulle ta sig för att använda. Ska bli himla roligt med kursen men den börjar inte förrän i mars så fram tills dess får jag öva på egen hand.

Här kommer i alla fall några bilder på halsband jag har pysslat ihop.




Foto: Anette

Ha det så bra idag.

Kramar Anette

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du är duktig!
Det där skulle jag inte få till om jag så satt en hel vecka!
varför är inte jag mer intresserad av pyssel och inredning?

Levindas Värld sa...

Men se där vilka vackra smycken du har skapat! Håller med om att det är väldigt avkopplande att få sitta ner och skapa och jätteskoj att göra smycken :)

Ser att du har en bricka med där på ett smycke, är det dem du menar är så hårda? Vart har du köpt dem någonstans?

kramis!

Anonym sa...

Tack för besöket!
Vilken trevlig blogg du har!
Och vilket vackert hem!
Ska läsa in mig lite mer sen.
Ha en bra helg!
kram!

Anonym sa...

Snygga smycken !
Tack för din kommentar !
Må så gott :-))

Helena sa...

Hej! Vet inte riktigt hur jag hittade hit, men vilken fin sida du har. Och många bra tips, just nu är jag inne i en riktig pysselperiod. Börjar med allt, men ingenting blir riktigt klart!
Ha det bra/ Helena