måndag 13 juli 2009

Barncancerfonden

Ni som har följt denna blogg vet att jag har mist min son Robin i cancer. Han fick leukemi då han var 9 år och dog 12 år gammal. Han finns ständigt i mina tankar. Varje dag kan man läsa i tidningar om barn som insjuknar i någon form av cancer. Jag har under en tid funderat på hur jag skulle kunna hjälpa dessa barn. Jag kom då på att jag kunde ju skänka pengar till Barncancerfonden. Det gör vi i familjen varje månad ändå men jag ville göra något mer. Jag bestämde mig därför att för varje par örhängen som jag säljer går ALLA pengarna till Barncancerfonden. Örhängena kostar 30 kr per par oavsett hur de ser ut. Jag kommer i morgon att lägga ut nya bilder på örhängen jag gjort på min smyckesblogg, www.smycketpiffa.blogspot.com
Om ni själva har några ideér hur ni vill att de ska se ut går det självklart att specialbeställa. Kanske har jag inte den färg ni vill ha, men säg då till så ordnar jag det. Jag kommer sedan varje månad att redovisa, både på denna och den andra bloggen, hur mycket pengar som kom in till Barncancerfonden. Vad tycker ni om det?

Kram så länge //Anette

4 kommentarer:

Leamarlené sa...

Vilken god insatts du gör... du måste ha ett mycket varmt hjärta.

Var i lördags till norrskedika och shoppade på loppis. Det var såå mycket bilar och massor med folk.. inte en regndroppe kom det.

Jag ska prova att stå i Älmsta på bakluckan på lördag. Det är absolut inte lika stort... men man får hoppas på en bra försäljning.

Kram ,Marlene

Leamarlené sa...

Jag tror att dom brukar ha bakluckan hela augusti ut om inte längre. Kolla på deras hemsida, där brukar det stå.

Min mamma gick bort i canser för många år sedan...hon blev bara 48år. Det känns i själen än idag för vi var väldigt nära. Skulle någon av mina barn få canser så vet jag inte om jag skulle klara av det. En fruktansvärd sjukdom.

Kram, Marlene

♥ Fyra årstider sa...

Jag läser om dig och din son som dog i canser..så svårt att förstå hur det är att förlora sitt barn. Livet måste på något sätt gå vidare och han finns säkerligen omkring dig varje dag.
Kram Lotta

rosvikslyckan sa...

Hej! vad kul att du tittade in till mig på rosvikslyckan så jag hittade till dig:) Jag har själv en son som har cancer och den går inte att bota. Han mår ändå ganska bra och kämpar vidare trots att läkarna sagt att han borde inte kunna leva med den tumören. Den sitter i nacken och fast på ryggmärgen och går därför inte att operera. Det sa de när han var 2 år och nu är han 11 år :D På min blogg finns ett reportage om albin....

Det är svårt att veta hur det känns att förlora sitt barn, även för mig som har det så nära inpå. måste vara det hemskaste i världen.

Vilken fin insats du gör, vilka vackra smycken!

massor med styrkekramar

/Jenny