torsdag 9 juli 2009

Ny soffa

Idag var jag och dottern iväg och köpte en soffa. Jag har länge gått och kikat på denna soffa och varje gång även provsuttit den. Så himla skön och så himla snygg. I morgon blir den vår. Ja, jag har redan betalat den så den är väl egentligen min nu men vi hämtar den imorgon. Jag hade en himla tur för det var sista som fanns kvar på lagret och två till skulle komma in till butiken men inte förrän i mitten av augusti. Hur roligt skulle det bli att flytta till lägenheten och få vänta på soffan i flera veckor?
Kvällen ägnade jag till packning så nu är vi redo för att flyttbilen kommer i morgon.
Längtar till lägenheten för där kommer vi att få mer utrymme och massor av garderober för förvaring. Jag kommer också att få en hel vägg med ett långbord och skåp där jag kan hålla till med min smycketillverkning. På bilderna nedan ser ni hur jag brer ut mig.



Har också hunnit med att göra lite nya halsband. Skulle ju egentligen åka till Norrskedika och stå där på bakluckeloppisen på lördag men det ska bli regn så jag hoppar det. Det får bli någon gång senare i sommar. Några av mina nya halsband jag har gjort. Jag gör inte bara namnsmycken:)

Blev sugan på att göra ett litet annorlunda armband och kom på denna variant. Självklart kommer jag att stansa in Piffa på den blanka ytan.
Blir nog snyggt till hösten med jordfärger.
Foto: Anette

Kanske kommer vi att hinna montera soffan i morgon och då lovar jag att ta några bilder från lägenheten.
Kram så länge
//Anette

Inga kommentarer: