fredag 27 april 2012

Sovrum med hotellkänsla

Ett rum här hemma som jag är riktigt missnöjd med är vårt sovrum. Just nu är det vårt förvaringsrum, eller rättare sagt vårt förråd. Vi har inte ett enda förråd, garderob eller något ställe att ställa våra prylar på. Har man inte haft det så kan man inte föreställa sig så drygt det är. I grunden är jag pedant.Blir tokig om inte saker ligger där de ska. Nu har vi kartonger, tidningar, smålådor osv i högar och staplar efter väggarna i sovrummet. Även utrymmet under sängen använder vi som förvaringsplats. Huset vi bor i är bara 60 kvadrat plus övervåningen som är ca 30 kvadrat. Tidigare bodde vi på 150 kvadrat med lika stort källarutrymme. Vi har stått på bakluckeloppisar, sålt varor på Blocket och skänk massor till Röda korset. Men hur mycket man än gör sig av med har man alltid saker kvar som man inte alltid använder, som man då vanligtvis ställer i ett förråd.
I helgen ska G börja ställa ut sten, eller vad det nu heter på byggspråk,och väga in för grunden till vårt efterlängtade förråd. Mannen vill nog mest ha ett förråd för att slippa höra mitt gnäll, inte för att han lider av stöket här hemma:)
Jag drömmer om ett sovrum med hotellkänsla. Ett sovrum som andas lugn. Har hittat massor av inspiration och vill dela med mig av lite fina foton. En sängstomme eller sänggavel måste vi också införskaffa men jag vet bara inte vilken stil jag vill ha ännu. Det finns ju så mycket fint och alla stilar har ju sin charm.





Bilder lånade från Sköna hem

I morgon ska jag och G in till stan en sväng. Gå på loppis är ett måste på lördagarna. Förra lördagen inhandlade jag en liten nätt gammal 3 lådig byrå för 200 kr. Den ska målas svart och sedan ska jag försöka hitta en järnsäng till vårt lilla gäst/barn/pysselrum. Vill tapetsera om och ha en gammal romantisk stil i det lilla rummet.

Kramar från mig

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Många fina sovrum att inspireras av.
Såå fina armband i förra inlägget!
Kram Suss