söndag 1 april 2012

Loppis

Igår var jag med sonen och hans underbart fina Josefin på loppis i Gävle. Efter några minuter i affären såg jag en Howard soffa. Tankarna började snurra, var ska jag kunna ha den nånstans? Nej, Amanda har redan en soffa, i lägenheten - som vi inte skaffat ännu eller.... Nej, det var bara att inse att vi inte hade någonstans att ställa den. Berättade för sonen om soffan jag sett och dom båda kikade på den. Även Josefin blev intresserad och hon slog till och köpte den. Sonen ville mest köpa den för att sedan sälja den och tjäna en liten slant:) Som tur är så får vi tjejer ganska ofta vår vilja igenom och så även denna gång. Josefin får behålla soffan och den andra dom hande är redan såld. Priset då kanske ni undrar? 650 kr, kan ni fatta vad billigt, årets fynd. Tyget var dessutom avtagbart och går att tvätta.
Om du läser det här Josefin, ursäkta att jag lånade din bild men jag kunde inte hålla mig från att berätta om kapet.
Själv köpte jag en Ittala ljuslykta och en liten skål i kristall, båda för 90 kr. Loppis är roligt, längtar till i sommar då man kan ta en tur med bilen och fynda på alla olika gårdsloppisar som finns utmed vägarna.
Nu ska jag fortsätta titta på Brynäsmatchen. Det blev precis mål till Brynäs, yes.

Kram

3 kommentarer:

Guldnougaten sa...

Tack för att du kikade in på min blogg, du hade också en mycket fin!
Kram

A House With A View sa...

Wow vad himla snyggt det blev, ett riktigt kap!!! Jag gjorde faktiskt ett kap med min howardsoffa också som jag hittade på blocket, ibland har man tur:))))

Stöööörsta kraaaaaaamizen aka

Camilla, hus nr 8 sa...

Japp... FYNDPRIS! Supersnygg!
De kostar ju ex tusenlappar annars... vilket kap :)