fredag 23 oktober 2009

Hastigt...

...blev vi med bil. Mannen la ett bud på en nätauktion och vann den. Grejen är bara den att man måste hämta bilen inom 5 dagar och bilen finns i Göteborg, 60 mil från oss. Mycket måste fixas innan vi åker. Hur kommer vi dit? Vem tar hand om hunden? Vart ska vi bo? Självklart löser sig allt om man bara vill. Vi är ju medlem i Coop och där får man emellanåt förmånliga hotellbiljetter. Vi hittade ett superhärligt hotell mitt i stan med Hästens sängar i alla rum. Stor frukostbuffé båda dagarna. Vi får inte hämta bilen förrän på måndag så jag tog ledigt en dag från jobbet. Undrar vad vi ska hitta på i två dagar i Göteborg? Jo, självklart blir det Ullared en av dagarna. Har kikat in på deras blogg och det finns så himla mycket fina inredningsgrejor där.


Julen börjar närma sig med stormsteg och hyllorna är nu packade med julgrejor. Denna snygga ljusstake i svart och silver ska jag köpa om den finns kvar.




Kuddar finns det i massor och jag ska försöka hitta några i turkost.

Jag gillar Shabby chic även om jag inte är den som inhandlar det senaste. Jag gillar bättre modernare stil med rena ytor. Med shabby chic upplever jag det lite rörigt.

Bilder lånade från Ullareds blogg
Nu måste jag packa för vi åker redan ikväll. Om jag inte kommer åt en dator under helgen så hörs vi av igen under nästa vecka. Hoppas då på att få visa några fynd från Göteborg. Nästa helg smäller det. Då reser vi vårt hus. Sååå spännande.
Ha en bra helg.
Kramar Anette

Inga kommentarer: