onsdag 7 april 2010

Sidofönster

Ett tag var jag lite orolig för vår blivand hall var så otroligt mörk. För någon dag sedan kom vårt sidofönster på plats och då blev det skillnad. Sidofönstret är i klarglas och vi valde det för jag har hittat en ganska häftig grej som jag ska göra med det. Jag ska skära ut vårt efternamn i fönsterplast och fästa över hela sidofönstret. Såg det hos en bloggare på Styleroom men kommer tyvärr inte ihåg adressen visar några bilder nedan därifrån jag fick min inspiration. Vad skulle man göra utan alla bloggar?

Här är en bild från vår hall då vi har fått in sidofönstret. Fortfarande saknas dock alla lister osv.

Här är sidofönstret med namnet i. Jag gillar detta och ska försöka mig på något liknande.

Foto lånad från styleroom.se
Idag har jag varit och beställt tapeter till köket. Efter mycket om och men bestämde jag mig. Det blev ingen av de tapeter jag visade för någon dag sedan. Fick lite tips från affären där jag handlade och tur var väl det. Jag var tidigare inne på något blommigt men efter råd från affären att det skulle överta det stora runda fönstret mot vattnet så ändrade jag mig. Nu blev det istället en randig, med mycket smala ränder. På fredag får jag hem tapeten och kanske hinner jag tapetsera i början av nästa vecka. I helgen tänkte jag först göra det men då lägger dom in vårt klinkersgolv, så då får man inte gå på det.
I påskägget fick min dotter en present av oss föräldrar. Vi gav henne en nagelförlängning på en salong här i stan. Jag och dottern åkte dit idag och jag måste säga att det blev supersnyggt. Nu har jag också beställt tid. Har inte viljat göra det tidigare för i mitt jobb blir naglarna förstörda ganska fort och då tycker jag det är onödiga pengar. Nu beställde jag en tid precis till skolavslutningen så jag hoppas att mina händer sedn får vara fina några veckor framåt.
Salongen heter Starlight nails och jag vill verkligen rekommendera dem. Tjejen som gjorde det på min dotter har jobbat på salong i Stockholm i 5 år innan hon öppnade eget i Gävle för ett år sedan.
Kramar Anette

Inga kommentarer: