torsdag 1 april 2010

Rimini

Nu har vi äntligen kommit till skott och bokat vår semesterresa till sommaren. Det blir en vecka i Italien och Rimini. Vi valde mellan Barcelona och Rimini och eftersom vi inte tidigare har varit i Rimini föll valet till slut på det. Ska bli roligt att se något nytt. Härliga sandstränder verkar det finnas, mycket historia (jag är dock inte intresserad), shopping och god mat. Det är just det vi behöver nu efter en lång, kall, intensiv vinter med arbete och husbygge. Det roligaste tror jag ändå är att vår dotter på 17 år gärna åker med. Hon har inte haft en tanke på att vara hemma. Önskar att vår son också ville följa med men icke. Vi fick inte ens med honom till Thailand. I sommar ska han vara hemma och snickra på sitt eget blivande hus så någon semester blir det inte för honom, synd.


Påskhelgen kommer jag att tapetsera i huset. Förhoppningsvis kommer jag att kunna göra klart hela övervåningen. När sedan toaletten är klar, runt mitten av april, kommer vi att kunna börja flytta in. Det kanske inte är det bästa att flytta in då inte allt är klart, men hellre det än att bo i lägenhet, det är inte min grej.
Nu är det dags att natta. Imorgon ska jag träffa många av mina vänner, jätteroligt, ser verkligen fram emot det.
Kramar Anette

Inga kommentarer: