fredag 22 februari 2013

Doptårta och namn

Mitt älskade lilla barnbarn döptes i december. Jag bloggade ju inte då, men vill nu ändå visa en av presenterna vi gav den lille. Kanske ett litet tips för er som ska gå på dop eller som en liten present till en nyfödd baby. Jag hade kikat runt på olika nätsidor och hittade då en så kallad doptårta. Man rullar ihop ett antal blöjor, i denna tårta gick det åt två paket blöjor, tror det var 50 st i varje paket.
Jag gjorde sedan tre våningar av blöjorna och för att tårtan skulle bli stadig stack jag ner blompinnar genom alla blöjorna. Jag fästa sedan sidenband rund varje våning och i sidenbandet fäste jag småpresenter. Till själva botten på tårtan använde jag ett stort fat. Högst upp färste jag också en liten apa.
 
 
 Detta är vårt första lilla barnbarn, hoppas så klart på flera:) Kommer aldrig att glömma då min man ringde mig på jobbet och berättade att han hade varit till banken för att öppna ett fondkonto till vårt lilla barnbarn Edvin. När mannen skulle skriva under bankpappret fick han se hela namnet på pojken. Hans namn skulle bli Robin Edvin. Vår son, Edvins pappa då såklart, hade inte tidigare berättat hela namnet för oss. Vi blev så glada och framförallt rörda över namnet. Ni som känner mig förstår ju varför men för er andra som inte gör det så ska jag förklara. Namnet Edvin hade vi vetat av sen innan han kom till världen men inte andranamnet. Att det blev Robin var en stor ära eftersom vår son och vår son Christoffers bror hette Robin och dog alldeles för tidigt, bara 12 år gammal. Att vår Robins namn skulle få föras vidare inom släkten tycker vi är så fint. Mannen grät då han ringde och berättade  detta för mig och jag började självklart också gråta. Arbetskamraterna undrade vad som stod på men jag fick såklart förklara att det var glädjetårar och ingenting annat:)
 
Lite blandade foton på Edvin.
 
Äntligen är det fredag och nu har mitt sportlov börjat. Idag måste vara bästa dagen eftersom jag har hela härliga ledigheten framför mig:)
 
Kram på er och så roligt att ni tittar in och lämnar en liten kommentar.
 

5 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Jag förstår att det blev glädjetårar. Tack för ditt svar hos mig. Vad ni har fått gå igenom. Vi har en son som föddes med hjärtfel men allt är under kontroll nu. men jag förstår det ni varit med om. Ha en fin kväll! Kram Nilla

Maria O. sa...

Vilken liten sötis Edvin är och så fint att han fick namnet Robin också:) Blöjtårtan var en rolig present.
Tack för kommentaren om mina bilder. Ja vem vet om någon av dem blir till en tavla så småningom.
Kram Maria

Unknown sa...

Men gullebarn :) Hej förresten, såg att du hade varit inne hos mig och vänt, och vad skoj att du är ifrån Gävle då! Där är ju jag ifrån :) Har även bott i Skutskär en sväng när jag var barn faktiskt.

Nu ska jag fortsätta snoka här inne, kul att du hittade till mig.

Stor kram
Emma

Helenas enkla vardag sa...

Uj vad fint gjort! Förstår att ni blev rörda till tårar, det blir ju nästan jag när jag läser om er tragiska sorg efter Robin! Blöjtårtan var en annorlunda present!
Ha det gott och kramar Helena

Unknown sa...

Åh så fint gjort av dem att välja det namnet....

Ha en skön lördag!