söndag 7 september 2008

Färger i hemmet

Varför kan jag aldrig bestämma mig? Jag velar och velar om vilka färger jag ska ha i kök, sovrum och vardagsrum. Ena dagen vill jag ha svart och vitt, nästa dag vitt och rött. Det går några dagar och då har jag ändrat mig till att ha bara ljusa färger i vitt och sand. Eftersom jag inte kan bestämma mig står allt stilla känns det som, till mannens förtjusning. Våra fåtöljer från Ikea, Ektorp, behöver ny klädsel men vet inte om jag ska köpa svarta överdrag eller blå och vit randiga. Hur gör ni andra? Vet ni bara vilka färger ni ska ha? Jag kikar runt på era fina bloggar och ser massor av tips men allt är ju så fint. Det går bara inte att bestämma sig. I dag ska jag till Valbo med min mamma och gå på loppis och sedan kika in på Mio och Ikea. Tror ju i och för sig inte att jag blir klokare för det.
Kuddar är något som jag verkligen gillar. Inte ens där kan jag bestämma mig om jag vill att hemmet ska gå i marint tema och i så fall, ska jag blanda in blått, rött, vitt och beiget eller bara ha stramt vitt och blått? Ja, ni ser, det är inte lätt och jag blir alldeles förvirrad och otålig. Ge mig gärna råd. Ni som orkat läsa hela denna text av klagan vet ju nu vilka färger jag tycker om.
Nedan några inspirationsbilder som inte får mig att bli klarare över vad jag ska ha.










Foton ovan har jag lånat från b la http://www.parcourrier.se/, http://www.hemnet.se/

Hoppas på massor av tips från er andra ute i bloggvärlden.
Kramar Anette

3 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hej!

Jasså du ska också till Spikfabriken idag, det ska jag med hade jag tänkt. Om vi är där samtidigt och du känner igen mig från nån bild på bloggen eller så så får du gärna komma fram å heja :). Hoppas vi gör några fina fynd!

Jag håller med dig om att det är supersvårt att välja färgtema i rummen! Jag menar, man gillar ju många olika färger och det är mkt som går fint ihop så jag kan nog inte ge dig nåt vidare bra tips...

Förutom att man oftast kanske tröttnar på att ha ett färgstarkt rum vad gäller tapeter. Välj en ljus tapet och inred sedan istället med olika färger. Då kan du ju inreda med rött när du känner för det (kuddar, överkast, gardiner, prylar mm) samt marint tema när du vill ha det osv. Har man en ljus bas är det lättare att variera sin stil med accesoarer och detaljer istället för att man ska tapetsera eller måla med starka fäger.

Det var väl rådet jag kan ge :)

kramen!

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh jaaa va svårt. Det översta sovrummet är min favorit.
SÅdana snugga kuddar (Polo och 55an, kommer jag sälja i min butik, väntar bara på bilderna) :)
Och så har jag just fått hem kuddarna med fransk text, Champagne bl a.
Kika gärna in i butiken när du hinner. Kuddarna kommer ut på bild i dagarna. De ligger i mitt lager.
Ha en skön söndagkväll!

Kram Lina
www.cestlavie.se
C´est la vie Home

StrandviksVillan sa...

SAMMA HÄR!! Jag velar också fram och tillbaka! Särskilt i köket och jag inbillar ju mig att bara jag får nya tapeter så ordnar allt sig, hihi! Jag ändrar nog om färger och detaljer varje månad tror jag (fast jag visar inte allt i bloggen). Usch, jobbigt det där, särskilt när man ska köpa nån dyrare grej, tex mattor. Så tyvärr, jag har inget råd åt dig. Men jag har slutat shoppa saker som plötsligt hoppar på mig, funderar hellre efter och letar efter just den grejen tills jag hittar den.
Magdalenas butik är uuuuunderbar! Vill ju ha allt därifrån!