fredag 5 september 2008

Tegelhus

Jag har egentligen aldrig tyckt om att bo i tegelhus. Jag vet att det är ett bra material och att man inte behöver underhålla det. Men hur snyggt är det på en skala? Jag har massor av tips som jag delger mannen nästan varje dag men han lyssnar inte riktigt på de förslag jag har. Jag har föreslagit att vi kan byta ut våra fönster till lite större och högre. Gärna långsmala som går ända ner till golvet. Mannen kommer ofta med motargument att då blir det så mycket insyn eller också säger han att det blir svårt eftersom huset är i tegel. Jag ger då förslag på att man mellan fönstrena kan ha liggande panel. Får VÄLDIGT difusa svar då. Som tur är så är jag en riktig "nätråtta" då det gäller att hitta lösningar och ideér till hemmet. Nu har jag hittat en familj som har ett tegelhus och som har bytt fönster, trots att det är tegel och gjort det så fint. Jag var ju så klart tvungen att visa för min älskling att det faktiskt går att byta fönster till andra storlekar trots att vi har tegel. Han tittade då några sekunder på mina bevis på datan och sa: Jag har väl aldrig sagt att det inte går men skulle jag lyssna på alla dina ideér du har skulle jag inte få göra annat än att rusta. Och, tänkte jag. Nej, skämt åtsido, visst skulle det göra huset en stor förändring med andra fönster, eller vad tycker du älskling? För säkerhets skull har jag sparat bilderna på datan utifall mannen får lust att kika några sekunder till.

Jag hittade detta tegelhus med den jättefina fasaden på http://www.styleroom.se/




Här nedan kommer bevisen att det verkligen går att skära i tegel och att det blir sååå bra resultat.


För mig blir det en tidig kväll eftersom min kurs på universitetet i Uppsala fortsätter redan kl. 9.00 imorgon. Ha en skön fredagskväll.
Kram Anette

2 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Alt går, om man bare vil!
Det blir jo veldig fint å få nye - og større - vinduer og samtidig mikse tegel og tre på den måten du viser på et bilde. En veldig fin kombinasjon syntes jeg. Din mann vil nok bli enig, så snart har får se billedbevis på at det virkelig går.

Ha en fin helg.

Malin sa...

Oj, vilken skillnad. Det blev verkligen ett helt annat hus!!
Sååå fint!
Du får ta dig ett rejält snack med mannen=)