måndag 8 september 2008

Pysseltips

Efter att i snart ett år ha läst alla era bloggar runt om i landet, och även i andra länder, så har jag sett att det är många av er som gillar att pyssla. Jag tänker då inte bara på stora projekt som att måla om väggar eller tapetsera. Småpyssel som man kan hålla på med lite då och då.
Innan vi gjorde om inne på vårt "kontor" så hade vi ett litet bord där jag hade alla mina pysselsaker. Jag kunde gå och sätta mig och pyssla en stund och låta allt vara framme precis när jag kände för det, oavsett om jag hade en hel förmiddag på mig eller bara en halvtimme. Sen vi möblerade om inne på kontoret finns inte det lilla bordet kvar och resultatet av det har blivit att jag ALDRIG pysslar. Hur jobbigt är det inte att varje gång man vill pyssla något börja med att plocka fram alla saker, röja undan datan, pyssla och sen plocka undan allt igen? Det blir för omständigt och tar en himla massa tid. För mig blir det alltså mycket sällan att jag sitter och pysslar längre. Jag gick igenom min dator nu ikväll och har en mapp som heter Pyssel. Där har jag sparat massor av ideér jag har fått av er på bloggarna men också från t ex Panduro. Jag hittade idag en sida som jag blev helförtjust i i min mapp på datan och som jag brukar gå in på då och då. Vill tipsa er om denna bra sida om ni inte redan har varit inne på den. Många av er tycker om monogram, askar och små rispåsar. Här finns alla möjliga småpyssel som inte alls tar lång tid att göra.

Små fina te påsar kan man med eget monogram skriva en rad och ge bort som en present. Billigt och bra pyssel som säkert är en uppskattad present.

Små rispåsar, eller varför inte med lavendel i som doftar ljuvligt.


Tänk att göra sitt eget omslag till en chokladkaka. Rolig gå bort present.
Att göra olika präglingar gör att små kort blir så fina. Har gjort detta en hel del då jag hade nille på att tillverka egna kort.
Foto: http://www.monogramsidan.se/

Besök gärna denna sida. Det finns en hel del bra pyssel och exempel på en massa fina monogram.

Ha en fortsatt bra måndagskväll. Själv ska jag ta en kvällspromenad med min hund Wilma.

Kramar Anette

7 kommentarer:

Anonym sa...

Små gulliga pyssel som inte tar så lång tid att göra, är det roligt att få idéer till

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina pyssel!!

Tack för in rad hos mig! Tapeten är engelsk och jag tror att det stod David Brown på etiketten...

Lycka till med utlottningen hos mig! Kram!

Emmas idéer sa...

Hittade hit via av en slump till din fina blogg, men glädjen av alla fina ting förbyttes snabbt mot sorg då jag läser om din fina son. har själv en liten son och hur kan man klara av något sådant? Ja kanske tack vare dina andra barn och man...
Usch jag blir så ledsen och berörd.
Har verkligen blivit mer känslig sedan jag själv fick barn och man vet hur mycket man kan älska någon.

Ha en trevlig tisdag.
Jag ska gå och ge min son en stor puss...

Emmas idéer sa...

Hej igen.
Jovisst gjorde jag tavlorna, men jag blev inte nöjd så jag ska göra om dem. Lägger ut en bild direkt de är klara och jag är nöjd.
Ja jag är också frälst av stjärnor.

Kram

Anonym sa...

Fin fina pysseltips :)

VI PÅ ÅSEN sa...

Roliga tips och bra länk :-)

http://merving.blogspot.com sa...

Här fanns det fina små pyssel!