tisdag 1 maj 2012

1 maj

1 maj, härligt! Strålande sol men varför kan inte vindarna blåsa åt rätt håll? Gick ut och skulle sätta mig i solen nu på morgonkvisten men hua vad kallt det var.
Idag ska jag göra min "första" fotografering. Jag ska fota Josefin, Krille och Hjalmar och magen:) Tur att det är sol så man får det där ljuset alla pratar om:) Ja, ni ser ju vilken nivå jag är på. Hoppas i alla fall att det blir några fina foton. I och för sig så finns ju Photoshop men man ska ju kunna det programmet också. Jag har i alla fall laddat ner en gratis version av programmet så jag har en månad på mig att försöka få bilderna så där strålande fina.

Igår på valborg fick jag och mannen inte vara hemma. Dottern bjöd över sina vänner på middag innan de skulle vidare in till stan och då fick ju vi inte vara hemma och delta, konstigt. Åkte därför över till sonen med familj några timmar. När vi kom hem var festen i full fart och sällskapet verkade inte ha så vidare bråttom. Vet hur det är, oftast har man roligast innan man ska ut på krogen.

På andra sidan Bodaån upptäckte vi en brand vid 23.30. Trodde första att det var väldigt många maschaller men det började brinna för mycket så vi larmade brandkåren. Mycket riktigt så var det också brand och då det blåste spred den sig ganska snabbt. Efter någon timme var allt under kontroll och vi kunde gå och sova.

Jag är mycket dåligt på att vara med på foto själv, jag vet, men det finns anledningar:)
Dottern ställde mer än gärna upp då jag ville ta några foton på henne och Johan. Visst är dom fina tillsammans?


Nu ska jag förbereda fotograferingen. Måste leta rätt på stora lakan så vi kan rigga en liten studio:) Bilder kommer senare om familjen vill.

Kram

1 kommentar:

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en fin tisdag.
Kram Agneta