onsdag 9 maj 2012

Barnkläder

Hej i regnrusket!
Här har det regnat precis hela dagen. Jag kom precis in från en promenad med hundarna. Inte roligt att komma hem från promenaden då hundarna är alldeles blöt och lerig om tassarna. Det värsta är ändå att vi har svart klinkersgolv och ni kan ju tänka er vilka märken det blir när det har torkat från hundarnas blöta tassar. Bara att vänta en stund tills det torkat upp och sen fram med skurmoppen.
Jag har nu plockat fram lite barnkläder tills sonen och hans tjej ska få barn. Jag hade dock mest flickkläder sparade. Det beror dels på att vi fick vår dotter sist i barnaskaran och därmed hade många barnkläder används av tre barn och var då också utnötta. Men det beror också på att vår Robin var en riktig liten smutsgroda och därför så har vi kastat mycket kläder från honom. Så fort han fick på sig kläder så blev de antingen oljiga, hål på alla möjliga ställen eller nersmutsade med sånt som inte gick att tvätta bort. Dessa kläder har vi alltså av förklarliga skäl inte heller sparat. En del hittade jag dock och har nu lämnat till familjen.

 Två lådor med kläder som hör till de minsta barnen. De lådorna vi nu har kvar är det kläder för barn över ett år och det kollar vi igenom senare.


En liten kofta med små blå fjärilsknappar, sååå söt.

Ska nog ta tag i den där lilla byrån som står och väntar på en makeover. Vädret är ju verkligen passande nu för lite pyssel.

Kram så länge.

1 kommentar:

kavallinskan sa...

Tack för hälsningen hos mig! Vilka fina smycken du gör!
Ha en fin kväll!
kram