lördag 12 maj 2012

Loppisfynd

Dagens loppisfynd

Redan lördagkväll. Dagen har gått fort men jag har ändå fått massor gjort. Jag har målat den lilla byrån två gånger, som jag visade i ett tidigare inlägg. Den kommer att bli jättefin, ni får se den då beslagen är ditskruvade. Jag har även hunnit med att göra smycken, varit på loppis och tagit tre promenader med hundarna.
Det har blivit allt svårare att låta bli att åka på loppis på lördagarna. Idag hittade jag endast en liten skål men är supernöjd med den. Jag har en förkärlek för skålar på fot men är ju inte i direkt behov av någon:) Men när skålen har en underbar blå färg och endast kostar 8 kr, då MÅSTE man slå till. Jag är egentligen inte mycket för den blå färgen, gillar turkost mer. Men alltid då sommaren närmar sig är det ändå blå inredningsdetaljer jag kikar efter. Imorgon ska jag nog ta och byta ut det turkosa jag har här hemma till blått, måste leta efter lite inredningssaker i skåp och lådor.




Mannen har varit hemifrån snart i en vecka, det börjar kännas tomt och tråkigt. Han jobbar som brandman på annan ort och måste inställa sig inom 5 minuter från att larmet går och därmed kan han alltså inte vara hemma då han har jour. På måndag är jouren slut för denna månad och därmed antar jag att ordningen blir återställd här hemma. Det är nämligen mannen som sköter all matlagning, trots att jag är hemkunskapslärare. Jag får nog av matlagning eftersom det är det enda jag gör om dagarna på jobbet.
Nu ska jag kika efter lite inspiration till utespa. Är det någon som vet något märke som är bra och samtidigt prisvärt? Vi vill gärna ha ett spa för 6 personer.

Kram

Inga kommentarer: