tisdag 22 maj 2012

Före och efter, Skottland

Snart är det dags! I morgon åker jag och G till Skottland. Jag köpte resan i födelsedagspresent i januari då han fyllde 45 år och äntligen är det alltså dags. Jag hinner dock med att jobba på förmiddagen och sedan måste jag ner på stan och inhandla lite småsaker att ta med på resan.  Som det ser ut kommer vädret att bli soligt och fint i Skottland så jag tänker inte packa med mig så mycket kläder. I värsta fall (läs förhoppningsvis) får jag väl shoppa om jag fryser

Kommer ni ihåg den lilla byrån som jag skulle måla? Nu har jag gjort det, i och för sig för en vecka sen, men nu får ni se hur fin den blev. På fotot ser det ut som om det skiner igenom ljus färg mellan lådorna men detta syns inte annars, antar att blixten gör detta. Jag är i alla fall supernöjd och nu ska den på plats i det lilla extrarummet vi har. Tror också att jag sparar de små beslagen i guldfärg, tycker dom passar bra.




Är också så glad idag för dottern fick ett positivt besked tidigare idag, hon får sommarjobba hela sommaren. Hon ska jobba på Setra och där ha hand om impregnering av brädor, sexigt va? Detta görs via en dator, som allt nu för tiden, och hon ska börja redan på måndagen efter skolavslutningen. Eftersom det är två skift så kommer hon att jobba förmiddagar varannan vecka och eftermiddagar varannan. Detta gör att hon kommer att hinna med att bada och vara lite "ledig" trots att hon jobbar.

Nu måste jag fortsätta att packa. Allt eftersom jag blir äldre så stressar jag också mindre, både för och nackdelar med det:)

Kram




2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Tack snälla du för armbandet, jag blev jättenöjd. Får dock vänta till söndag med att använda det :)
Ha en härlig resa!
Kram Suss

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Den blev jättefin, lilla byrån :O)

Skönt att höra att du inte stressar lika mkt. Själv försöker jag "bara vara" när jag är med barnen numera och huset blir då rejält eftersatt men det är det värt :O)

Trevlig helg!
Kram Milla