måndag 18 augusti 2008

Loppisprylar

Nu kommer äntligen de utlovade loppisprylarna jag köpte i helgen. Tyckte att jag köpte mer men det var inte på loppis vid Spikfabriken.

Min man gillar fontäner och detta var en liten som man kan ha på ett bord. Jättegullig då det är mörkt och vattnet strilar ner och det blir olika färger i vattnet. Endast 50 kr.
Så söta. Kunde inte motstå dem fast det är nyare små skor. 15 kr var dom värd.


En gammal trälåda för 5 kr. Har inte bestämt mig ännu för vad jag ska ha den till. Har någon något förslag? Funderar på att måla den vit, eller kanske svart som bryter av mot allt det vita här hemma.
Två zinkkrukor för 30 kr. Dom var också nyare men det gör inte mig något. Huvudsaken jag gillar grejorna sen om det är nya eller gamla gör inget.
Foto:Anette

Angående huset jag visade i förra inlägget så ska vi på VISNING. På torsdag får vi komma och titta på det. Även på söndag ska jag dit, om det känns okej på torsdag vill säga. På söndag jobbar mannen så därför fick vi boka en egen tid och inte den öppna visningen som är då. Min son får följa med mig på söndag och säga vad han tycker. Ska bli så spännande. Massor av rust men jag vill mer känna av känslan när jag står ute på gården hur jag upplever läget. Huset kan man alltid göra om, både utvndigt och invändigt. Undrar om mannen läser detta då lär han sucka. Det blir ju han som gör det tunga jobbet medan jag målar och tapetserar osv.

Ha det så bra. Nu ska jag ägna någon timme åt att gotta mig i era bloggar och få ännu mer nspiration. Funderar ibland om hjärnan kan spricka av alla ideér man har på lager.

Kramar Anette

6 kommentarer:

Anonym sa...

Att förlora ett barn är nog det värsta som kan hända. Då blir ord så fjuttiga. Har själv haft cancer så jag vet vad det innebär av våndor. Men inget mot om/när det drabbar ens barn...

Vilka fina fynd du gjort :0)

~Livet i byn

Levindas Värld sa...

Hej!

En sån där träkorg som du fyndat har jag också :)

Jag målade min vit, knöt spets runtom och har tidningar i den just för tillfället :)

Annars kan du kanske förvara fina kuddar i den.

kramis!

svartataket sa...

vad mycket fint du fyndat!! Alltid lika kul!
KRAM

Vitt och blandat sa...

Å vad fina fynd du gjort! Tips till korgen; inredningstidningar =) Det blir nog superfin i både svart eller vit! Huset... så underbart fint!!! Vilken gård, vilken utsikt - vilken potential!!! Definitivt ett fynd, beroende på priset så klart... Va roligt å fara å titta på det, spännande! Lycka till med allt, kram/Anneli

Fröken Fräken sa...

Jag tycker precis likadant, att det inte spelar någon roll om en sak är gammal eller ny, huvudsaken att man gillar den! Hittade idag en trådkorg som jag funderar på vad jag ska göra med...

FOrtfarande ingen lyxlunch eller fika på kursen! Hmpf!! ;-) Tur att man är så tapper!

Evelinas hus sa...

Fina fynd du gjort. Vilket fint läge huset har som du visar. Lycka till på visningen.
Kram Caroline