söndag 31 augusti 2008

Bröllopsresan gick till....


....RIGA.

Inte förrän vi satt på tåget fick jag veta att vår 20 åriga bröllopsresa gick till Riga. Vi åkte tåg till Stockholm och hade först en dag i huvudstaden. Vi shoppade och åt en god lunch. Därefter åkte vi tunnelbana och sen buss och var sedan framme vid båten. Båten till Riga avgick kl. 17.00 och vi fick komma in på båten redan kl. 15.00. Vi gjorde oss hemmastadda i vår svit. Ja, mannen hade bokat sviten så vi bodde mycket bra med dubbelsäng, fåtölj och stort fönster. Kyklskåpet var välfyllt och vi skålade med champange och jordgubbar. På kvällen åt vi en mycket god middag i A lá cart restaurangen. Närta morgon intog vi en god frukostbuffé med champange och sedan var vi framme i Riga och tog en promenad in till gammla staden. Vi shoppade och strosade runt och hamnade till slut på den stora gallerian. Där åt vi lunch och inhandlade massa småsaker. En promenad tillbaka till båten och sedan middagsbuffé. Vaknade i morse och ytterliggare en frukostbuffé som väntade. Helt underbar har helgen varit. Vi har verkligen tagit det jättelugnt och inte stressat eller några måsten att inhandla något speciellt. Sovit och myst i massor och nu är vi åter i vardagen. Tänk om man unnade sig flera såna här helger lite då och då. Man behöver ju inte bo i sviten varje gång, men nu är vi bortskämda med dubbelsäng så det blir svårt att vänja sig med dubbelsäng nästa gång:)

Tyvärr glömde vi bort att ta med kameran så jag har lånat en bild från nätet till detta inlägg. Vi tog några foton med våra mobiltelefoner men jag har inte lagt ut dem ännu, kommer senare.

Ha en fortsatt skön söndagskväll. Vi ska nu åka och hälsa på sonen i hans lilla hus. Kanske får jag ta lite foton där och visa så fint han har fått det.
Kram Anette

4 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Nämen oj va trevligt och helt, helt underbar din/eran helg verkar ha varit :). Verkligen sådär romantisk, gud så härligt!

Ja tänka sig vad lite färg kan göra, det är så roligt att piffa till saker med en skvätt färg :)

Nä Spikfabriken har inte öppet i veckorna. De har öppet 10-15 på lördagar och 11-15 på söndagar.

Jag går där så gott som varje helg *fniss*. Är du i krokarna kan vi ju ta sällis nån gång :)

Kramen!

Pysselprinsessan sa...

Spännande! Dit skulle jag gärna fara!! Jag gillat städer med historia och gamla byggnader!

Svar: Tack för dina kameraråd! Det lutar lite åt Canon! Men det beror lite på priset oxå! :)

Kramar

sand mellan tårna sa...

Åhhhhh... vad mysigt det låter.... jag som inte ens är gift.... kommer ju aldrig få åka på bröllopsresa! Hmm...

Kram L

StrandviksVillan sa...

Ååååh vilken romantisk resa! När ska jag få åka...?