söndag 18 maj 2008

Smycken av Attling

Jag hade tänkt att lägga in lite bilder idag från konfirmationen som var igår. Tyvärr går det inte att lägga in bilderna från kameran och jag vet inte vad det är som är fel. Jag får återkomma med det då jag har fått hjälp. Konfirmationen var i alla fall fin och speciell. När jag konfirmerade mig, för måååånga år sen, fick vi svara på frågor som värsta stora förhöret i kyrkan. I går redovisade ungdomarna genom att spela en pjäs och sjunga i kyrkan. Applåder fick dom också emellanåt så visst har kyrkan förändrats under de senaste åren. Massor av fina gåvor fick min dotter av oss i familjen och släkten. Det var inte för presenternas skull min dotter ville konfirmera sig, hon visste inte att man brukade få presenter vid konfirmationen. Hon ville först och främst konfirmera sig för alla konfirmander åker iväg på ett läger under en hel helg till Undersvik. Detta läger säger alla är så otroligt roligt och det ville hon vara med på. När vi sedan frågade vad hon ville ha när hon skulle konfirmera sig förstod hon inte vad vi menade och då förklarade vi att man brukar få presenter. Det känns ganska skönt att det inte var huvudskälet till konfirmationen.



Nog skrivet om det nu, jag lägger ut lite bilder av Efva Attlings fantastiskt fina smycken. Så stilrena och vackra. Tyvärr har jag inget smycket av henne men önskar mig ett.







4 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vad roligt att du hittade till min nya blogg. Hihi egentligen så får jag inte ge ut adressen än eftersom bloggen kommer att flyttas till en ny adress i veckan. Jag råkade glömma logga ur bloggerkontot när jag skrev en kommentar.

Måste förklara mig lite så du inte tycker jag är otrevlig som inte skriver tillbaka. Så fort det är okej att släppa in besökare så ska jag lägga ut adressen på Tjohalia bloggen. Kram Sandra

Som mine dager er sa...

Du har en spesiell datter som tydeligvis ikke setter fokus på gaver, men heller på opplevelser sammen med sine venner. Da blir det en fin bonus å få gaver.

Ønsker deg en fin uke. Kram fra Marit

sommar-rummet sa...

HEJ!
Kul att du kikade in till mig! Velar oxå mellan stilar. Har alltd tyckt om gamla möbler och lite åt det romantiska, men nu har jag upptäckt att det moderna är så fint. Just nu blir det lite blandat... Kan ju inte byta ut allt, man kan ju ångra sig :-) Ha en bra vecka! KRAM

Fjordheim sa...

Gratulerer med vel overstått konfirmasjonsdag.
Så koselig at jenta ville konfirmeres for å få med seg leir og sammværet med vennene der.
ha en flott dag :)