lördag 31 maj 2008

Liljekonvaljer



Det bästa med den tidiga sommaren är alla liljekonvaljer. Så länge jag kan minnas har jag varje år plockat massor av buketter med liljekonvaljer. Vet inte om det är något speciellt i år men här i Uppland kryllar det av dessa blommor. Förra helgen plockade jag en stor bukett och satte vid min sons grav och igår plockade jag en bukett som jag nu har inomhus. Visst, doften är stark men så underbar. Innan min kommer hem från jobbet om en timme ska jag iväg och handla, det blir grillning, och jag ska också ta en sväng och plocka en till bukett. Synd bara att säsongen för liljekonvaljer är så kort. Några veckor bara sen är dom utblommade, det är bäst att passa på.


Ha en fortsatt skön kväll och helg.

Kram Anette

2 kommentarer:

Ett hus i vitt sa...

Åh jag älskar liljekonvaljer, de är ju Gästriklands landskapsblomma också. Det blev nog jättefint på din sons grav kan jag tro. Vad fina foton du har tagit! Tack för de jättefina kommentarerna i mín blogg! Kram, Anette

Anonym sa...

På Åland kommer liljekonvaljerna lite senare. Typ Zon 4 skulle jag tro. Hursomhelst, det blir liksom två omgångar om man besöker ön innan midsommar!