lördag 31 maj 2008

Stugan

I torsdags fick min son nycklarna tills hans eget lilla hus. Bilderna jag visar är så som han fick ta över stugan med möbler och allt. Redan igår började min son och hans tjej att röja undan och börja måla. Jag köpte kvistlack, eller vad det heter, som dom har målat två gånger med. Han hann sedan måla en gång med grundfärg men det syns igenom att det är kvistar så just nu målar han en andra gång. Om det fortfarande "blöder igenom" måste vi köpa en annan grundfärg. I färghandeln fick vi veta att det är mycket svårt att måla över kvistar så att de inte syns alls. Jag tycker det verkar konstigt eftersom många bloggare har visat blider på sina hem där de har målat på panel och det är ju hur fint som helst.

Frågan är vad ni andra har målat med för färg. Kom gärna med tips och förslag så fort som möjligt så han slipper måla en massa utan att det hjälper.


Första bilden är från köket. Mycket litet så jag fick ta kort från många vinklar för att ni ska se hur det ser ut.




Här ett foto från den lilla altanen som är precis vid ingången.


Foto från rummet. Öppningen längst ner där det är mörkt är sovrummet. Ett mycket litet sovrum där det knappt får plats en 160 cm bred säng.




En bild från den inglasade altanen.


Detta var några bilder från stugan. Upptäcker att jag har missat att ta foton från badrummet. Kommer att följa denna stugas rust och lägger in bilder allt eftersom det görs något.

1 kommentar:

svartataket sa...

Vilka möjligheter det finns! Vad kul att ha det framför sig!

Trevlig helg!
kRAAM