måndag 20 juni 2011

Bakning



Foto: Anette
Idag har jag äntligen sett en glimmt av solen. Tydligen ska det vara skapligt väder några dagar framåt men på torsdag är det dags för regn igen. Jag håller alla tummar jag kan för att vädergudarna har fel. På torsdag firar vi Amanda som blir 18, dock fyller hon på fredag. Men vilken 18 åring vill fira sin 18 årsdag med familjen en midsommarafton? Hon vill hellre fira den med sina kompisar och med släkten dagen före, så så får det också bli.
Jag bakade i stort sett hela dagen igår. Det blev lite olika sorters kakor och tårtan gör jag dagen innan. Imorgon ska jag inhandla all mat. Från början tänkte vi ta catering men ändrade oss förra veckan. Lite roligt faktiskt att fixa allt själv.
Idag har vi återigen haft besök av två små skatter. Det går jättebra och snart ska vi ha dem utan någon förälder här. Måste åka på loppis och inhandla lite leksaker och ska också försöka hitta flytvästar till de små.
Jag är jättedålig, jag vet, på att lägga ut recept på det jag bakar. Jag ska skärpa mig och lägga in lite allt eftersom. Just nu räcker dock inte tiden till så jag får göra det någon regnig dag efter midsommar.
Kramar Anette

1 kommentar:

Memsi sa...

Det där er jättegott ut!