söndag 5 juni 2011

Pärlor

Jag kom på att jag inte har visat några bilder från vår resa till Barcelona. Det beror faktiskt på att jag inte har så mycket foton därifrån. Jag fotade men det var inte någora bilder som blev så särskilt bra, bara "platta" bilder. Jag fullkomligt älskar Barcelona och skulle faktiskt kunna tänka mig att åka tillbaka inom kort. Staden har i alla fall en himla massa pärlaffärer. Jag shoppade loss en hel del faktiskt. Massor av sötvattenpärlor blev det. Jag använder numera bara sötvattenpärlor på mina smycken, om inte kunden vill ha annat förstås. Några bilder ska jag i alla fall bjuda på för er som vill se hur det kan se ut i en typisk pärlaffär.



Foto: Anette


Tyvärr började vår resa inte alls bra. Jag hade bokat genom Booking.com. Allt flöt på bra ända tills vi skulle leta oss fram till vår lägenhet mitt i naten. Väl på plats skulle vi ringa för att få nycklarna. Vi var då på fel plats och fick återigen hoppa in i en taxi. Tre kilometer från stan gick mannen in för att hämta nycklarna och vi andra satt kvar i taxin, i tron om att lägenheten låg vid Picassomuseét som på bilden vi hade sett. Nejdå, det var tydlingen denna lägenhet vi skulle bo i. Det som visade sig på bilden var tydligen kontoret de hade, som de nu för ett halvår sedan hade stängt igen:( Vi fick betala 3500 kr för en natt, vi vägrade att betala hela summan för här ville vi inte bo. Det var ju helt annat än vad som lovades på bilderna och dessutom läget. Dagen efter strulade det och vi blev tvugna att sova ytterliggare en natt men det betalade vi INTE för. Många telesamtal med både Booking.com och hyresvärden blev det men efter 2 dygn fick vi byta till en toppenlägenhet med stor takterass för oss själva. Lägenheten vi först blev tilldelade var så fruktansvärt dammig och smutsig. Jag brukar inte vara så noga men visst vill jag ha det rent omkring mig i alla fall.
Vad tycker ni om smutsen, är det ok att det ser ut så här?














Foto: Anette


Nu när jag ändå är i farten ska jag ta och skriva ett klagobrev till Booking.com och skicka med några foton.

Kramar Anette

Inga kommentarer: