måndag 27 juni 2011

Shopping


Bilder lånade från Rusta
Tittar in en liten snabbis ikväll. Jag håller just nu på att röja i vårt lilla rum för att bereda plats för en våningssäng och massor av leksaker. Snart är det dags för de små skatterna att övernatta hos oss. Jag är riktigt sugen på att tapetsera om i det rummet. Har en tapet i huvudet som jag bara inte kan släppa. Den är med vit botten och stora blå stjärnor på. Idag var vi en vända till stan, Gävle och Valbo, och inhandlade våningssäng, madrasser, kuddar, täcken, påslakan och lite leksaker. Vi svängde även in på Rusta och där hittade jag stora rottingkrukor, eller vad man nu kallar dem. Jag har sneglat på dem en längre tid men har tyckt att det känns onödigt att köpa dem då jag ändå inte tänker köpa några blommor denna sommar. Vi har så mycket annat skrot på gården nu när vi bygger att de mest skulle stå ivägen. Nu var det halva priset och då passade jag på. Även en plastmatta till barnrummet fick följa med hem.
Nu ska jag fortsätta röja så mannen kan montera ihop sängen under morgondagen. Själv har jag INTE tålamod till det så det är lika bra att inte ens försöka.
Ha det bra.
Kramar Anette

2 kommentarer:

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Riktigt fina saker du shoppat :O)

Ser ditt tidigare inlägg om din söta ängel. Kan inte ens föreställa mig tanken på hur det skulle vara att förlora ett barn. Tycker du är stark som klarar av att visa foton och prata om det.

Ha en fin fortsättning på veckan och njut av de små skatterna :O)

Camilla, hus nr 8 sa...

Härligt att få piffa till ett nytt rum för kidsen, o tapeten ska du så klart få upp om du inte kan släppa den :)

Jag har köpt alla våra krukor på Rusta o jag sälkar dem. De är dock inte i rotting utan som i granit. Bra pris o höll över starka vintern som vi hade!

Ser kommentaren innan om din ängel. Visste jag inget om... livet är underbart men även så hemskt. En stor kram till dig o din familj!!